Det sket sig........

Skrev ett långt inlägg igår kväll, eller ska jag säga igår natt när jag kommit hem från jobbet. Satte mig vid datorn och varvade ner lite efter en kväll på jobbet och tänkte dela med mig av dagen som varit, men när jag skulle publicera inlägget så blev det något knas och det gick inte. Inte nog med det, halva inlägget hade helt plötsligt försvunnit och det som var kvar såg ut som rappakalja med lite konstiga tecken instoppade här och var. Så det var bara att lägga ner och gå och sova. Och idag när jag tittade på det som jag skrivit igår så var visserligen alla konstiga tecken som smugit in överallt i texen borta men så var även halva texten som försvunnit.....Grrrr
Men håll till godo, här är det som fanns kvar av det i alla fall.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


JOBBA KVÄLL

Hade sovmorgon ända till kl 06.00 (!) i morse, då hade Emil sovit klart och tyckte att det var dags att gå upp.
Vi hade lite mysmorgon här hemma och vinkade och kastade slängpussar till Nicke från frukostbordet. Gry var eld och lågor då hon fick tomtegröt och Emil ville ha en fryst macka och en hög med  pastrami skinka brevid....Ja jag vet han är lite egen när det gäller vad och hur man äter. Ja så länge han är nöjd och äter så serverar jag fryst macka, han har ju en väldigt nära släkting som ÄLSKAR frysta bullar.
Vi tomtade runt här hemma under morgonen kollade lite på tv, lekte lite och där i mellan fick vi på oss kläderna.

Vid 9-tiden lämnade jag dom på dagis, och själv så for jag iväg till Mörbycentrum, planen var att  inhandla nya jobbskor. Men nu är det ju så att Mörbycentrum skulle visa sig vara ett riktigt urschligt centrum som inga jobbskor hade i någon endaste affär. Nä inga som jag ville ha i alla fall. Och nu hade jag ju redan innan bestämt mig för att köpa ett par Foppa tofflor och när jag bestämt mig för något så är det svårt att ändra riktning. Nä anledningen att jag vill ha just sånna fula tofflor är för att de är så lätta att hålla rena, det är bara att kasta in dom i tvättmaskinen och så är de som nya igen, och gör man så med ett par scholl t.e.x så dör dom!!!!!! Jag vet........
Och ett par skor som är lätt att hålla rena är ju ett måste för mig, för jag trampar i det ena med det tredje på jobbet. Golven på sjukhus är nog bland det äckligaste som finns man kliver i både blod, spyor, kiss och bajs, fostervatten, slem och massa annat äckel päckel.
Så nya skor får inhandlas en annan dag.

Mötte Maarit strax för 12 och så gick vi och käkade lite sushi till lunch, och efteråt fanns det tid över för en fika innan vi båda var tvungna att åka till respektive jobb till kl 14.00.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja det var vad som fanns kvar av inlägget jag skrev.

Gårdagskvällen på jobbet var lugn, näst intill långtråkig. Så jag kostade på mig att gå hem en halvtimme tidigare.
Och här hemma hade det gått galant, Nicke hade även han gått hem lite tidigare från jobbet så att barnen slapp vara kvar tills dagis stängde. Han hade fått med sig båda hem och de hade lagat lite mat utan att någon brutit ihop.
Men Gry hade haft svårt att komma till ro på kvällen och det hade tagit en timme att söva henne, så klockan han bli 20.30 innan Emil kom i säng så han sov faktiskt ända tills min väckarklocka ringde i morse 05.30.
Det är ganska skönt att bara kunna strunta i alla morgonbestyr och bara tänka på sig själv och åka iväg till jobbet och lämna barnen med Nicke. Det värsta med jobbet just nu är att jag blir åksjuk varje morgon på bussen när den svänger hit och dit i mörkret, men jag vänjer väl mig snart!!!!!!!

Och på jobbet hade jag en riktig mardröms dag, ja man kan lugnt säga att jag hade häcken full. Och har fått jobba med en person som är av den sorten att man gör så lite man kan så länge som möjligt. Och fram mot lunch så började jag fundera lite över hur min kollega fördelat patienterna mellan oss egentligen, och när jag tittar lite närmare på det så visade det sig att min kollega hade 4 patienter som det inte var mycket att göra med medans jag hade 8 patienter som det var väldigt mycket att göra med. Gissa om jag surnade till då!?! Jag har absolut ingenting emot att jobba hårt och att ha mycket att göra, men när man blir utstuderat utnyttjad blir jag arg och accepterar inte det. Så jag kan gissa att min kollega kommer att ha ett snack med sin chef innom kort. Det visade sig att det här visst är ett känt problem på avdelningen sen en tid tillbaka, så jag är inte ensam om att ha blivit utsatt för det men visst den första som sagt ifrån.
Ja det är tur att det är en avdelning som jag gillar att jobba på och att de andra som jobbar där är guld värda.
Ja säga vad man vill om denhär dagen men tiden gick fort i alla fall och vips så var klockan 15.00 och det var dags att gå hem.

Rejsa till dagis och hämta två små troll och sen gick vi en sväng till affären och handlade lite.
Väl hemma var det bara att börja laga mat, det blev pasta och köttfärssås idag.
Och nu börjar det vara dags för natti natti för barnen och jag ser fram mot en stund för mig själv i soffan med en bra tidning att bläddra i.
Kanske jag får sällskap av den där snygga killen som jag ser då och då här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0