En kväll på akuten

Det räcker visst inte med att jobba på sjukhus hela dagen, jag måste visst tillbringa kvällen på akuten också!!!!!!!
Ja man måste ju se hur de har det på andra sjukhus också, så jag tog en tur till Karolinska akuten för att häls på öron, näsa-hals doktorn. Man skulle ju kunna tro att det skulle vara någon av barnen som pillat upp något i näsan....men näääää....det var jag som hade lyckats få ett främmande föremål i näsan!!!!!! Och nu kära systrar så vill jag inte höra något om hur jag pillade in en legobit i näsan när jag var liten och fick gå till doktorn.

Allt började i morse då jag skulle ta ut mitt smycke ur näsan eftersom piercingar inte är tillåtet på jobbet. I vanliga fall är det aldrig några problem, men någon gång ska ju vara den första. Precis som på ett örhänge så sitter det en plopp på baksidan av min pärla så att den inte ska falla ut, och när jag skulle ta bort den så for den iväg åt fel håll. Ja den jäkeln for in i näsan i stället för ut, men jag tänkte att det bara skulle vara att snyta ut den. Men där hade jag fel, för hur mycket jag än snöt och fräste så kom den inte ut. Fräste tillslut både inåt och utåt och tänkte tillslut att den måste ha glidit ner i svalget och att jag svalt den. Jag åkte hur som hellst till jobbet och tänkte inte så mycket mera på det.

Fram mot eftermiddagen så började jag få en obehaglig kännsla i näsan, inte ont men det känndes som om det var något som rörde sig där inne!!!!!!! Gick förbi på akuten på Danderyd innan jag åkte hem där de fick sig ett gott skratt åt min historia, men sa att det nog inte var någon fara (vi har ingen ÖNH-läkare på danderyd) så länge jag inte hade några besvär som ömhet och värk eller dålig lukt.
När jag kom hem så ringde jag till sjukvårdsupplysningen och de var av en helt annan mening och sa att OM det skulle finnas ett främmande föremål i näsan så fanns det en risk att det kunde falla ner i lungorna, att jag därför skulle åka till K.S omedelbart för att utesluta att där inte fanns något, och så skickade de en remiss dit.

Jaha, det var bara att ställa in middagsplanerna och hoppa in i bilen, och medans jag satt och vänta på att få komma in till doktorn så åkte Nicke, Emil och Gry och käka middag på MAX. Och jag tänkte att jag förmodligen skulle bli sittande på akuten hela kvällen, ja de hade ju turligt nog tv i väntrummet så jag skulle ju få se melodifestivalen i alla fall. Men det tog inte så lång tid, lite mer än en timme fick jag vänta innan jag fick komma in. Och jag kan ju säga som så att det är ingen behaglig upplevelse att bedöva näsan!!!!!! Små trekantiga kompresser indränkta i bedövningsmedel förs in ganska bryskt i näsborren, och jag lovar att en och anna tår trillade på min kind. Men snart var halva ansiktet bedövat och de kunde föra in en liten kamera i näsan och gå på jakt. Men de hittade ingenting, så troligen så har det lossnat av sig själv och jag har svalt den. Men det är skönt att i alla fall veta säkert att det inte finns något i min näsa som inte ska vara där. Och nu när bedövningen börjar släppa så har jag ganska ont.
MEN jag han hem i god tid innan melodifestivalen så nu är det bara att bänka sig i soffan. Barnen har vi inte fått i säng så de får vara uppe och kolla de med och somna i soffan när de inte orkar vara vakna mer.

Kommentarer
Postat av: Katja

Jaa, vad säger man? Min ljuva duva, hur lyckas du hehe.
Aja, melodifestivalen var ju mest skit ändå, så akuten kanske inte hade varit så dumt.

2008-02-23 @ 22:18:19
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: En syster

Det var ju bra att du tog upp det där med legobiten själv, så slipper vi göra det!!

2008-02-24 @ 01:19:34
Postat av: Sofie

Hmm ja vad gör man inte för att få göra ett "studie besök" på Akuten. Man måste ju variera sig ibland.... ;-)
Hoppas det är ok med dig nu!!
Kram Sofie

2008-02-24 @ 13:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0