Förmiddagen för mig själv.

Emil kom som vanligt in i morse och väckte mig, klockan var väl någonstans runt 5.30. Jag har slutat titta så noga för jag vet ju att han ändå sovit klart och inte kommer att somna om mera. Så det är bara att kliva upp. Jag hämtade lite Proviva till honom och så kröp vi upp i soffan och försökte förgäves hitta något att titta på på tv, så vi läste lite bok i stället.

Upptäckte ganska snart att man ska INTE vräka i sig glass innan man går och lägger sig på kvällen. Jösses vad jag fått ränna på muggen denna morgon, ja jag ska självklart inte gå in på några detaljer, men jag trodde faktiskt att jag var magsjuk till en början. Och som tur var så jobbar jag kväll, hade jag jobbat förmiddag så hade jag fått sjukskriva mig. Magen lugnade ner sig till slut och den protesterade inte när jag åt frukost, så jag drog slutsattsen att det nog var glassen jag åt igår!!!!!! Ingen av barnen visade något som hellst tecken på att vara sjuk så vid 9.00 lämnade jag dom på dagis. Gick tillbaka hem och hämtade mina stavar och stack iväg ut i skogen och gick det långa spåret, ja nu är det ju inte längre än 5.6 km men det är rysligt kuperade 5.6 km. Och det är ju för härligt att gå i skogen och lyssna på fågel kvittret och hackspettar. Och fullt av glada slalom åkare var det i backen redan, hmmm man kan ju undra om de inte borde vara i skolan!!!!!! För här är det ju inte sportlov förrän nästa vecka..... Fast å andar sidan så läste jag ju nyligen om att de infört flexibelt sportlov, att man själv får välja mellan vecka 7,8 eller 9, ja på dagis har de i alla fall sportlov som vanligt vecka 9.

Jaha snart har förmiddagen gått och det börjar snart vara dags för mig att åka till jobbet, känns som vanligt drygt att jobba kväll. Och ännu värre är det ju att jag ska jobba kväll i morgon också...ja det blev galet i mitt schema denna vecka, men jag får kompensera det nästa vecka i stället då det blir mycket ledigt och bara dagtid när jag väl jobbar.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad duktig du är. 5,6 kilometer låter som 100 mil för mig hehe. Kram gumman.

2008-02-20 @ 21:52:15
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0