Jag sov.....Zzzzzz

Det blev inte mycket till fredagkväll här hemma för mig igår. Skulle natta Gry vid 19.30 och det var visste det sista jag gjorde, vet faktiskt inte vem av oss som somnade först. Jag vaknade till vid 23.15 och grymtade lite över att Nicke inta väckt mig och gick upp och klädde av mig och borstade tänderna, tänkte att nu skulle jag väl aldrig kunna somna om för natten. Men jag han inte ens tänka klart tanken innan jag hade somnat om och så sov jag till kl 8 i morse. Ja jag blev ju väck av Emil när han kom in någongång mellan 5 och 6 och sa att det var morgon, men Nicke tog honom och gick och de gick och la sig i Emils säng.
Ja vad kan man säga, set suger musten ur mig att ha börjat jobba!!!!!! Men det är en behaglig trötthet och jag sover så djupt och gott. Och jag märket att jag blivit både gladare och trevligare att ha att göra med sen jag började jobba. Och just nu kan jag inte för allt i världen begripa varför jag hade sån ångest över att börja jobba. Jag älskar ju mitt jobb och tycker ju om att jobba, och allt blir så mycket roligare när man får komma iväg hemmifrån och göra något annat.

Men redan efter en vecka på jobbet så känner jag av mina axlar och ryggen ömmar, ja det är ju dels ett fysiskt tungt arbete jag har med massor av tunga lyft, och sen är det ju en stressnivå som nästan ständigt ligger på topp och det sätter ju sig gärna i axlarna det med. Och flertalet av avdelningarna är ju sådana att man ständigt går med ett adrenalin påslag, ständigt är beredd på att något akut ska hända och allt detta sätter sig snabbt på axlarna och nacke. Och jag har ju i alla år haft problem med just nacke och axlar och jag vet ju att det bara är en endaste sak som hjälper och det är att pallra sig i väg till gymet, och vad vore bättre att tillbringa förmiddagens timmar på när jag jobbar kväll????? Ja då vet man att man kommer iväg i alla fall en gång i veckan.

Men idag är det lördag och jag tänker då rakt inte spendera någon tid på något gym idag, nä på lördagar äter vi godis och slappar.
Vi for iväg till ICA MAXI direkt efter frukost i morse och storhandla. Någon Ben & Jerry var det inte tal om idag då vi hade fått 200 kr i checkar från GB efter insidenten med metall spiralen, så det fick bli ett paket med GB klassiker, fast jag hade ju hellre velat ha Ben & Jerry....men man kan inte få allt här i världen.
Sen åkte vi iväg till MAX och käkade en nyttig och hälsosam lunch....men åh så gott det var med en flottig hamburgare som dressingen bara dröp om. Jag har i flera veckor gått och varit sugen på att käka på MAX så det satt verkligen som pitten i Greta!!!!!!!!
Sen svängde vi förbi Veddesta och gjorde ett stopp i jätte stora godisaffären, Nicke och Emil gick in och handla och kom ut med en varsin stor påse.
Efter det så blev det ett stop i Sollentuna centrum så jag fick köpa mig ett par Foppa tofflor, det blev ett par lavendel lila. Och jag är lite förvånad att de blivit så billiga faktiskt, de kostade bara 500 kr. Och i sommras så betalade vi 400 kr för Emils på Finlandsbåten och då var det tax free, och jag såg att i sportaffären kostade barn crocs nu 400 kr. Ja det gick väl inte att sälja dom dyrt när alla plagiat kom för 20 kr och uppåt. Men jag måste ju säga att det är ganska stor skillnad på de jag köpte nu och de billiga jag har sen tidigare. Och de billiga är ändå jätte sköna, så det säger ju en hel del om hur sköna crocs faktiskt är. Så vem bryr sig om att de är så fula att man gråter.

Och kvällen är självklart vigd åt melodifestivalen, schlager fjollor som vi är hela familjen. Första parket i soffan med en påse chokladdoppade chershewnötter ocjh läskeblask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0