Jobb, kalas och en sväng in till stan.

I morse när jag klev upp så hade ingen anna vaknat. Emil var förståss trött då han suttit uppe med oss och tittat på melodifestivalen. Gry orkade inte riktigt och ville bli nattad mitt i, så jag missade ju en hel del av den men låg i sängen och hörde i alla fall. Men jag måste ju säga att det startfällt som var igår var ju inte jätte bra, nä det var väl ingen av låtarna som jag kännde för riktigt.
Men Emil gillade BWO och  tyckte att Alexander Bard såg tokig ut, och hon Frida (tror jag hon hette) som sjöng opera gillade Emil skarpt, men det var nog mest för att det blåste på henne och blixtrade runt omkring. Men det var just ingen melodifestival som går till historien.

Både Emil och Gry hade vaknat innan jag gick till jobbet, och jag tvingade Nicke att kliva upp så jag visste att han var vaken. Han grymtade lite men kom upp och visade sig i alla fall och gav mig en puss.
På jobbet var det lugnt, lugnt och ännu mera lugnt. Var på samma avdelning och hade samma patienter som igår så det var väldigt lätt jobbat. Igår var det lite pyssel med dom då de var inne för misstänkt hjärtinfarkt och hade sängläge, hjärtövervakning och massa prover skulle tas, i dag var de bort kopplade från all övervakning och klarade sig själva, lite prover i morse bara sen har jag mest softat runt.

Från jobbet åkte jag direkt till Elisabeth som hade kalas idag, ett stort grattis till den nyblivna 35-åringen. Ja vankas det choklad tårta så kommer jag om det bara blir för en liten stund. Var där så pass länge att jag han fika lite och prata lite med folket som var där sen var jag och resten av min familj tvungna att fara iväg in till stan. För Emil skulle ju på stort äventyr med Moster Maarit. Maarit mötte upp oss på Sveavägen och där sa vi hejdå till våran rara son som skulle ut och äta med Maarit och sen sova hos henne. Och det var en nöjd kille som vinkade hejdå till oss, oj oj oj vad det är spännande att äventyra med Maarit.

Vi som inte skulle på något spännande äventyr åkte hem och lagade lite mat. Ja det fick bli fläskfilén som vi fick åka ifrån igår.

Kommentarer
Postat av: Katja

Önskar att jag hade en moster maarit här oxå :-)

2008-02-25 @ 08:42:58
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina

Det kan jag tro, för mostrar är det bästa som går att få. Världsklass!

2008-02-25 @ 21:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0