Jobba!!!!!

Jaha så var man åter i verkligheten då. Det känndes ganska konstigt att sticka iväg i morse och lämna allt till Nicke.
Emil kom in och väckte mig minutrarna innan väckarklockan ringde och det var bara att kliva upp. Sätta på lite kaffe och kliva in i badrummet och ruska liv i sig. Emil satte jag i soffan med lite Proviva och Nicke och Gry kom upptasdsandes när jag satt och åt frukost. Barnen såg lite förvånade ut då jag sa att jag skulle gå och jobba och Emil frågade genast om det var lördag, otur för honom att det bara var fredag.

Det var ganska lugnt på jobbet trotts att det var ortopeden jag var på, hade lagom att göra hela dagen. Dötid på jobbet är bland det värsta jag vet, är jag på jobbet så vill jag jobba. Fast just nu så känns det ju inte så kul att jag ska jobba hela helgen, men jag ska väl överleva det med. Och så får jag se fram mot lönen som kommer någon gång i framtiden. Och på tal om lön så fick jag ju veta i veckan att jag fått löneförhöjning, tänkte inte så mycket mer på det och trodde väl att det var några hundralappar eller så. Idag så tittade jag lite närmare och insåg att jag fått en löneförhöjning på 1600 kr. Inte illa för att ha varit hemma med barn!

Och när jag skulle åka hem så lyckades jag med konststycket att låsa in mina skåpnycklar i skåpet...... GRATTIS!!!!!! Kommer nu inte åt mina grejjer förrän tidigast måndag, jag får försöka klara mig utan dom i helgen. Det trista är ju att inne i det låsta skåpet ligger min ring och mitt smycke till näsan också, ja smycket till näsan är ju utbytbart men värre är det med ringen, känns tomt på mitt finger.

Nicke hade tidig fredag så jag behövde inte tänka på att hämta barnen idag. Nu ska vi försöka njuta av att det är fredag med lite tacos och en bra film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0