Ledig dag

Vad skönt det vore med en sovmorgon när man är ledig efter att ha jobbat hela helgen, men näh.....Klockan stod på 05.50 när Emil kom in och väste i mitt öra att det är morgon nu, nähe du sa jag och tog han i handen och gick och la mig i hans säng. Tror inte att han somnade om men han låg stilla i alla fall tills Nicke gick upp. Så det var bara att masa sig upp och göra frukost.
Barnen vinkade glatt och ropade hejdå och kastade slängpussar till Nicke när han gick, och medans de tittade på bolibompa på tv så passade jag på att ta en dusch.

Vid 9-tiden stack vi hemmifrån och jag tänkte att vi skulle gå till öppnis och gästspela lite, men när vi kommer dit så upptäcker vi att det inte är öppet på måndagar längre. Gissa om Emil blev besviken! Jaha där står vi och luften går liksom ur oss, vad skulle vi göra nu?????? Det fick bli en sväng till lekparken, och alla dagmammorna var där så det var turligt nog jätte mycket barn där och så hade jag lite vuxna att prata med också. Men vi blev inte så långlivade där för jag var ju inte klädd för att vara ute i minusgrader, ett par långkalsonger hade inte varit dumt.

Ja minusgrader är det ju ute, men snön är borta och kvar är bara massor av isfläckar. För igår på eftermidagen/kvällen slog vädret om från snöväder och kallgrader till plusgrader och regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0