Ledig idag.

Emil sov ganska länge i dag med, ja så pass länge att jag vaknat före honom och bara låg och väntade på att höra hans dörr knarra. Och efter en stund så hörde jag knarret....sen blev det tyst....länge....Började tro att jag hört fel, men helt plötsligt så for min sovromsdörr upp med dunder och brak och en upphettsad Emil kommer infarande och skriker:
-MAMMA!!!! Kom och kolla på månen, den är JÄTTE stor.
Gry kastrade sig ur sängen och sprang efter sin bror och jag fick lov att kliva upp jag med. Tillsammans så stod vi i mörkret i deras lekrum och kollade på den stora klotrunda fullmånen, och ja det är vackert med månsken.

Gry lyckades med en klassiker idag. Hon stoppade in fingrarna i springan bakom dörren samtidigt som hon stänger den. Aj aj aj vad det gjorde ont, och det gjorde ont i mig bara att se henne klämma sina söta fingrar. Och hon grät och grät oc h grät, sen när det onda försvunnit fortsatte hon att gråta för att vi inte hittade nappen. Och nu var hon riktigt förtvivlad. Hennes allra käraste ägodel är spårlöst borta, jag kan inte hitta den någonstans. Och hon kan ju ha lagt den precis vart som hellst. Tillslut, när hon insåg att jag inte skulle hitta nappen låg hon i mitt knä och snyftade och tittade på mig förebrående pracis som att det var jag som gömt nappen, men gillade läget efter ett tag. Kanska att man inte ska leta fram den........Fast hon hittar den väl själv tillslut.

Snart så ska vi se till att få på oss kläder och komma ut i solen lite för att sen gå ner till öppnis och käka lunch och leka en liten stund innan de kroknar. Men än så länge så poppar vi Iron Maiden och rockar loss till grannarnas förtvivlan......... Mina barn är ursöta när de headbangar!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Katja

EN napp? Herregud, vi har säkert 10 nappar och just nu hittar jag bara en enda *s*

2008-02-22 @ 16:01:48
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0