Lite ljusare

Efter att ha sovit som en stock hela natten vaknade jag bara några minuter innan väckar klockan ringde av att Emil står brevid mig och frågar om det är morgon. Först vill jag bara svara nej och somna om, men när jag sneglar på klockan så inser även jag att det faktiskt är morgon. Och när jag väl kravlat ur sängen och kommit ut i köket för att sätta på kaffe så känner jag att jag är hyffsat utvilad och att jag sovit riktigt gott.
Ja det tog ju lite tid innan jag väl kom till ro och somnade igår, men när jag väl somnat så sov jag som medvetslös. Och kännde mig pigg och glad och redo för en ny arbetsvecka, ja visst är det lite skruvat att man en måndag morgon vaknar och är full av förväntan och lite sugen på att få gå till jobbet. Och jag tror nog att barnen var lite sugna på att få gå till dagis också, ja i alla fall Gry. För direkt efter att hon fått i sig en slurk Proviva så gick hon ut i hallen och började ta på sig skorna.

Och när jag står där och väntar på bussen så upptäclker jag att det faktiskt inte är kolsvart ute längre vid den tiden, himlen börjar ljusna och fåglarna kvittrar glatt. Och det om något fåt väl humöret att stiga upp i topp. Ja våren närmar sig och dagarna blir ljusare och ljusare....tack och lov det var väl på tiden känner jag rent spontant!!!

Har varit på strokeenheten och jobbat idag, och det  var stort kramkalas när jag kom dit i morse. Det är nämnligen en av avdelningarna som jag jobbat mest på innan jag gick på barnledigt, och vissa där var otroligt glada över att jag är tillbaka. Vilket självklart gör att jag tycker det är sååå kul att att gå och jobba. Och trotts att det är en rellativt fysisk tung avdelning så hör det ändå till en av mina favoriter, dels så är personalen där kanon och sen så vet man vad man har att göra där från att man kommer till att man går hem. Men i dag var det en ganska lugn dag där, kan ju förståss bero på att de håller på att renovera och hade 4 färre vårdplatser än vanligt. Men det fanns ju förståss att göra hela tiden och lagom till eftermiddagen så kör det givetvis ihop sig då vi får in fler patienter än vad vi får ut.... Så det var bara att ställa dem i kö!!!! Och allt eftersom vi fick hem någon, snabbt göra rent en säng att lägga dom i. Tur att vi inte fick in någon som var i risigt skick med någon stor hjärnblödning, utan att de var så pass pigga att de antingen kunde ligga kvar på båren som de kom upp på från akuten eller sitta en stund i en fåtölj i dagrummet. Ja när det kör ihop sig sådär så får man vara lite kreativ och trolla med knäna.

Ja klockan blev snabbt 15.00 och det var dags för mig att åka hem. Iväg till dagis och hämta mina små troll och så hem och laga mat. Efter middagen så landade hela familjen i soffan och hade en mysig och lugn stund med bolibompa innan det var dags att natta den minsta. Jag och Gry sa godnatt och så gick vi och la oss, givetvis så somnade jag med och när jag kommer upp igen så har Emil och Nicke gått och lagt sig, och Nicke har givetvis somnat han med. Det är svårt att natta barn utan att själv somna!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0