Lördag

Har sovit inne hos Emil i natt igen då han återigen har sovit oroligt, Gry har inte heller haft någon lugn och behaglig sömn. Gissar att barnen inte riktigt uppskattar förändringen att jag har börjat jobba. På dagarna går det bra men det är värre på nätterna. Ja Emil har ju aldrig varit pigg på förändringar, minns när vi flyttade från Rotebro hur han blev helt förtvivlad då vi packade ner böckerna från bokhyllan, och då var han ändå bara en månad gammal. Han älskade att titta på böckerna som stod uppradade i bokhyllan och såg ganska nöjd ut när vi ställde upp dom på plats igen i nya lägenheten.
Och möblerar man om eller köper nytt så grymtar han, han vill att allt ska vara som det alltid varit.

Efter lunch så lämnar jag min familj igen för att åka till jobbet och när jag sent ikväll kommer hem igen så liggen mina små troll och sover, och förmodligen hinner jag åka tillbaka till jobbet innan de ens har vaknat i morgonbitti. Ja det är inte mycket man hinner se av sin familj då man jobbar på helgen, det blir aldrig någon lugn och ro för någon av oss, ingen tid för återhämtning utan det är som att ha vardag sju dagar i veckan. Jätte trist tycker jag, men det är väl för väl att jag bara behöver jobba 1½ helg på 5 veckor. Men det kommer att kännas trist den gången jag måste jobba julen, nyår, påsken eller midsommar och det kommer ju att komma så småning om. Ja då är det väl bara att bita ihop och låta familjen ha långhelg medans man själv går till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Katja

Så, nu har jag läst igenom allt :-)
Ja, vi ska ju oxå flytta. Återstår att se hur Gabriel reagerar på det. Har vi otur ( eller tur beroende på hur man ser på saken ) så får Gabriel åka raka vägen från sjukan till ny lägenhet hmm...

Och jag håller tummarna för att ni med får flytta snart. Att ni hittar drömkåken alltså,
Puss och kram, älskar dig

2008-02-02 @ 21:29:18
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0