Man får passa på när tillfälle ges.

I natt har det kommit lite snö, och med lite menar jag att det just och precis täcker marken, och termometern står på minus sidan. I går hade vi ju givetvis hoppats på att det skulle komma lite mera men man får väl vara glad för det lilla. Emil blev överförtjust då han tittade ut genom fönstret i morse och såg att det var vitt.
När jag talade om för honom att det nog var för lite snö för att åka pulka så tittade han bara dumt på mig och kontrade med att vi åker i alla fall!!!!! Ja det är klart att vi åker i alla fall.......
Iväg till pulkabacken där vi mötte upp Lingemarks, och det var bara att konstatera att på backen låg det mera löv än snö, men som sagt vi åker i alla fall. Och vi åkte tills pulkorna var sönder skavda inunder och de är nu redo för soptippen, men kul var det.
Vi hade med oss lite varm choklad och kex så vi kunde fika lite i backen.

Sen var det dags att gå hem och fixa lunch och sova lite.
På eftermiddagen så for Nicke och Emil iväg och handlade lite lördagsgodis och något för dom att äta ikväll, jag och Gry stannade hemma och tog ett bad. Anledningen till att de inte köpte någon middags mat till mig är att jag har fått kvällspermis och ska umgås med mina systrar, och tillsammans ska vi äta middag, dricka vin och se på melodifestivalen.
Ser fram mot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0