Semlor, semlor, semlor

Vart jag än vänder mig idag så är det semlor, semlor, semlor. Ja det kan ju bero på att det är fettisdag idag. Har fått inbjudan från diverse håll på jobbet att fika lite semla. Chefen var först ut så det var den semlan jag nappade på.

Emil hade blivit riktigt arg på dagis då han inte fick någon semla till frukost idag, nä det blev ingen semla för hans del förrän han kom hem igen. Tidigare så har de fått semla till mellis på fettisdagen men det är tydligen slut på det nu, så Emil var lite grinig över det....och det kan man ju förstå.

I övrigt så har jag haft en lugn och behaglig dag på jobbet, har haft endast 3 patienter att ta hand om. Fast det har varit en del pyssel med dom så de har hållt mig sysselsatt med div provtagningar, ekg, sår och massa annat.
Sen var det bara att rejsa hem och hämta barnen på dagis för att skynda hem och börja laga mat. Och idag prövade jag något nytt som jag aldrig lagat förr, köttfärs med annanas, purjo, champinjoner, paprika och gurka som fick puttra i annanasspad, balsamvinäger, soya, honung och buljong och till det serverade jag matvete, jätte gott faktiskt. Var lite skeptisk innan men det var faktiskt riktigt gott.

Blev betrodd med en personsökare idag på jobbet, känns ganska bra då det kan vara riktigt svårt att få tag i mig på arbetstid, eftersom jag har väldigt kort framförhållning på vart jag ska jobba. Och det är inte helt säkert att det går att få tag på Nicke om dagarna heller, och om man får tag i honom så kanske han inte befinner sig i Stockholm ens. Så det känns ganska tryggt att veta att de på dagis alltid kan få kontakt med mig direkt om något skulle hända.

Till efterrätt hade Nicke svängt förbi på Figges och handlat semlor, och det var han inte ensam om att göra. Kön ringlade sig lång ända ut, och de hade sålt ett tusental semlor idag. Och den semlan var bland det godaste jag stoppat i mig, bullen var så färsk att den nästan var varm fortfarande. Gry klafsade i sig stora nävar av grädden och Emil ville ha grädden bortskrapad och bara äta bullen, efteråt var det bara bada som gällde för de små trollen.
Så fort det kommer pengar så är det kamera som är prio1.......Och en säng till Gry..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0