Söndag

Vilka jävla grannar man har. I morse igen var det åter igen dags för efterfest, så vid kl 05.00 drar man i gång musik på full volym. Jag bara uvdrar, hur fan tänker man när man gör så????? Ja man kan ju inte vara helt ovetandes om att man faktiskt har grannar, och det kan ju inte komma som en överraskning att det flesta sover kl 05.00 en söndag morgon. Ja jag kan bara konstatera att det verkar saknas vissa vitala och viktiga delar mellan öronen på vissa grannar här i huset.
Visst jag hade kunnat kila ner två trappor och be dom sänka musiken, MEEEN hur sugen är man på det vid den tiden när man är trött som fan och bara vill sova. Nä då ligger man där och hoppas att de snart ska fatta själva alternativt att någon annan granne är ännu argare och faktiskt orkar, själv låg jag där och bara hoppades att ingen annan än jag i familjen skulle vakna av det. Men det var att hoppas förgäves, för snart kom Emil upptassandes men han säger ingenting bara lutar sitt huvud mot min mage, så jag tar med honom in till hans säng och så lägger vi oss där och jag tror faktiskt att han somnade om en liten stund.

Det var en trött familj som satt samlad vid frukost bordet, och det var läge att hitta på något. Annars hade vi nog bara gått  runt och surat på varandra hela dagen. Vi orkade inte göra något avancerat så det fick bli en liten promenad i det något gråa men varma vädret. Planen var ju att barnen skulle gå själva men Gry bröt ihop redan innan vi kommit in i hissen och Emil klättrade själv upp i vagnen redan utanför porten. Jaha då fick det bli en promenad för mig och Nicke. Gry somnade ganska omgående men Emil höll sig i alla fall vaken men han ville absolot inte gå själv, inte likt honom.
Och det känns ju inte som vinter där ute precis, rosenbuskens blad har börjat spricka upp och snödropparna står i full blom i rabatterna.

Emil ville gå ner och mata fåglarna så vi slank in på macken och köpte en påse korvbröd som de kunde få, och väl nere vid vattnet så ville Emil i alla fall kliva ur vagnen, och han tycker att det är så himmla kul att mata de små liven, särskilt när de kommer och äter direkt ur handen på han och då och då råkar nypa honom i fingret, då skrattar han halvt ihjäl sig. Gry vaknade till när vi var där nere och matade nöjt hon med så gott hon nu kunde.
Och när Emil började stoppa i sig korvbrödet i stället för att ge det till fåglarna så tyckte vi att det var dags att gå hem och laga lunch.
Vi gjorde det enkelt för oss och lagade korv och makaroner, ja Emil tyckte att han behövde lite korv till allt korvbröd han ätit!

Och om möjligt så var det en ännu tröttare familj som la sig för att sova middag. Och sov gjorde vi!!!!! Vi vaknade inte förrän 15.30, hela familjen låg som medvetslös..........

Vårat hem såg ut som en rövarkula så det var bara att börja städa när vi sovit klart. Och när det började dra ihop sig till middag så var ingen sugen på att laga mat. Så Nicke for iväg till kinesen och köpte med sig lite mat, mmmm vad det var gott, vi åt alla med frisk aptit. Och Emil är redan vid 3-års ålder en fena på att käka med pinnar, det är inte illa tycker jag, Gry gjorde så gott hon kunde men jag vet inte hur mycket mat hon fick i sig med pinnarna, det mesta skottade hon i sig med händerna tror jag.

Och vad kan man säga om gårdagens melodifestival då??????
Ja inte mycket annat än att katastrofen är ett faktum, jo jag tycker nog att självaste Iprenmannen är bättre än vad Christer Sjögren hade att erbjuda igår. Men det är väl så att han har en ganska stor skara av beundrarinnor landet runt och flertalet av dom börjar väl ha både lite nedsatt hörsel och nedsatt syn, så då kan man ju förstå deras misstag med att de röstat på honom, de förstod kanske inte bättre!!!!!! =) Men det är ju det som är så himla kul med melodifestivalen också.

Kommentarer
Postat av: Sista dagen som

Ska vi gissa på att en av damerna med nedsatt syn och hörsel är en i vanliga fall hyfsat klok och normalbegåvad syster som faktiskt levt lite längre än vi andra och i och med det borde veta bättre!?

2008-02-10 @ 23:04:42
Postat av: Sista dagen som

Ska vi gissa på att en av damerna med nedsatt syn och hörsel är en i vanliga fall hyfsat klok och normalbegåvad syster som faktiskt levt lite längre än vi andra och i och med det borde veta bättre!?

2008-02-10 @ 23:04:53
Postat av: Vad konstigt det blev!

Sista dagen som "26-åringen" skulle det stå. Och så skulle det bara bli en gång...

2008-02-10 @ 23:06:14
Postat av: Storasyster

Jag har för mig att du var kompis med störningsjouren...eller? Har du glömt hur det var innan du fick barn :-)

2008-02-11 @ 12:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0