Vår

Idag har det varit vår ute. När vi gick ut på förmiddagen så var det 7 grader varmt och solen sken. Åhhh vad härligt. Och det bästa med att det inte varit snö är ju att man slipper slask nu. Ja för mig får det järna fortsätta vara snöfria vintrar.

Hittade aldrig Grys napp hur jag än letade, så det var bara att gå till affären och köpa en ny. Passade på att köpa sushi till lunch åt mig så att jag slapp äta falukorv som barnen ville ha. Hmmm passar bättre som hundmat tycker jag!!!!! Nä jag är ingen storätare av falukorv, nödmat i allra högsta grad. Men barnen trycker i sig det för glatta livet, tur deras pappa köper det då och då. Innan jag träffa Nicke så åt jag det inte över huvud taget, men eftersom han har så dåligt inflytande på mig så äter jag ju det nu mera om jag måste.

Emil var helt slut när vi kom hem från öppnis och det tog inte många sekunder innan han somnat i soffan när han satt och titta på Emil i Lönneberga. Ja jag måste ju säga att likheterna är slående mellan dessa två Emil! Gry tog sig en liten tupplur i vagnen efter att vi ätit lunch så hon var pigg och allert hela eftermiddagen. Att somna vid 3-tiden är ju i och för sig det senaste laget men det hade nog inte gått att hålla honom vaken hur man än försökt. Han är ju den sorten som somnar där han går och står när han blir trött. Och det är ju fredag så vem har bråttom i säng i kväll. Ja jo det ska väl vara jag då som ska upp och jobba i morgon! Och jag är så glad att jag kunde byta bort kvällen så att jag kan få umgås med min älskade familj då i stället.

Har lite torka på vad jag ska hitta på till middag.....förslag?
Egentligen ingen lust alls till att laga mat, men man är väl illa tvungen. Vi kopmmer att vara så hungriga här i kväll annars, och sura, tvära och griniga med för den delen. Nä man är ju inte så rolig när man har lågt blodsocker, man är snarare folkilsken och hugger efter allt som rör sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0