Vila upp sig på jobbet.

Snacka om lättförtjänta pengar, ja idag har jag verkligen inte jobbat ihjäl mig. Har varit på rehab och då är det ju inte meningen att jag ska göra jobbet, utan det är jag som ska se tilöl att patienten gör jobbet själv. Och det kan ju vara nog så svårt att bara titta på när någon kämpar för kung och fosterland att få på sig en strumpa eller en tröja, man vill järna dit och hjälpa till lite.
Och man börjar dagen med lite fika och bara ta det lugnt, man går inte in tioll någon patient förrän tidigast kl 8.
Ja så jag kan ju lugnt konstatera att jag har haft en riktigt lugn dag på jobbet, fast det blev aldrig långtråkigt då allt tar sin lilla tid där.

Emil var trött i morse, jag fick väcka honom vid 6 innan jag gick. Han kom upp och la sig i soffan och så tittade han sömnigt på mig och sa:
-Gry får gå till jobbet själv idag, jag stannar hemma och sover.
Och så drog han täcket över sig och la sig till rätta i soffan. Ja jag hade järna stannat hemma och sovit idag. Får inte jag det så får inte min son det och så fick det bli.

De stora barnen hade fått gå till skolans gympahall idag rejsa av sig och de hade fotograferat flitigt hur barnen klättrar och springer i hinderbana, och jag tror att de hade galet roligt. Emil hade sovit 2 timmar efter det!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0