Vinter i våren

När man är ute och går i fina vårvädret vi haft här hemma de senaste dagarna så blir man lite förvånad då man hamnar mitt i ett vinterlandskap. Det hände mig nyligen då jag var ute och promenerade i skogen här intill. För den som inte vet så har jag en skidbacke om knuten, Väsjöbacken. Och jag knallade in i skogen och njöt av fågelkvitter och solsken och i min tankspriddhet så gick jag fel och hamnade mitt i en snöig slalombacke........ Fullt av folk som åkte skidor och en och annan skoter och jag fick en overklighets kännsla, började tro att jag somnat på en stubbe i skogen och drömde. Men så var icke fallet! Nä där används snökanornerna flitigt må jag säga och faktiskt så låg isen på sjön också, men den var nog inte så värst tjock. Tyvärr så är det ju inte så ofta man promenerar åt det hållet, varför vet jag inte, men oftast så blir det ju att man går mot slottet. Men det finns ju faktiskt ett fik vid slutet av backen och det är nog ganska kul att gå och titta när de backhopps tränar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0