Arn

Ahhhh vilken härligt bra film. Mmmmm vilken god mat. Åhhhh vilket underbart sällskap.

Vi kom in till stan i god tid (4 timmar) innan filmen började. Gick till Pig'n Whistle och satt och dreglade över menyn innan vi båda bestämde oss och valde revbenspjäll med hickorysås (heter det så?). Kladdigt men ohhh så mumsigt. Eftersom vi var där i så god tid så kunde vi äta i lugn och ro och dricka ett och annat glas med vin för mig och öl för Nicke, och så toppade vi det med en kaffe så att vi inte skulle somna på bion.
Fast nu var det ju ingen större risk att man skulle somna, filmen var alldeles för bra för det.

När man står där mitt i natten och är på väg hem så kommer man ganska snabbt ihåg varför man så sällan beger sig ut!!!!!!! Glada i hågen kommer vi till Södra station och ser att tåget ska gå om bara några minuter, perfekt! Men när har det senast hänt att pendeln kommer i tid?????? Först så ropar de ut att tåget är 15 min försenat, efter en alldeles liten stund ändrar de till att tågen är 15-20 min försenat och kommer att tas ur trafik på centralen.......Jaha med andra ord är det inställt! Jaja tid var det enda vi hade gott om så det var bara att vänta på nästa, som i sin tur också var lite försenat. Visserligen bara några minuter, men dessa få minuter gör ju att man missar bussen i Sollentuna. Men nu hade vi sån tur att även bussen var några minuter sen, ja för Sollentuna station är inget ställe man vill stå och hänga på i 30 minuter mitt i natten, nä då hade vi hellre gått hem.

Men nu är vi i alla fall hemma och Maarit har överlevt kvällen med våra barn, även om en viss liten fröken inte var helt sammarbetsvillig här när hennes mamma och pappa inte var hemma.
Tusen tack Maarit, alla borde ha en moster som du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0