Dagis är så roligt

I morse låg jag och Gry fortfarande och sov när grabbarna gick till dagis resp. jobbet. Gry har haft en väldigt orolig natt så jag var glad och tacksam över att hon tog sovmorgon, själv så fick jag ju ligga där i mörkret och halvsova för inte blev det så värst mycket sömn för mig i natt inte. Var det inte Gry som höll mig vaken så drömde jag att Emil var uppe och tassa. Och vid 01 tiden var det något pucko till granne som började banka i betongväggen så ljudet bara dånade i hela huset. På så vi sak det bli väldigt skönt om vi får den andra lägenheten, för så mycket som det borras och bankas här i huset så borde det inte finnas en enda hel vägg kvar. Huset vi ev. ska flytta till är bra mycket mindre, 6 våningar i stället för 13.

Ja ja hur som hellst så klev jag upp strax före 8 och gjorde lite kaffe och när jag både druckit ur allt kaffe och klätt mig så sov Gry fortfarande, så nu var jag tvungen att väcka henne om vi skulle hinna till 9.30. Så det var bara för henne att sleva i sig sin risgrynsgröt och en macka och hopp i kläderna och iväg. Glad i hågen så gick hon med bestämda steg mot dagis.

Och väl framme så stod ju storebror i fönstret och väntade, han och några till barn skulle få vara inne med de nya små liven. Och det är en stolt storebror den där Emil. Och Gry springer bara rakt in och kastar sig in i leken med de andra och bryr sig inte så mycket om mig. Det ska verkligen bli spännande att se hur hon reagerar när jag går därifrån, för man ska ju inte alls vara så säker på att det går så jätte bra bara för att det går bra när jag är med.

När de andra barnen som varit ute och lekt kom in så sken givetvis bröderna L upp vid åsynen av Gry, och lilla Herr L gick sin vana troget direkt fram till Gry och gav henne en kram, sen fick även jag en. Och han får något visst i blicken när han tittar på min dotter och så har det alltid varit sen hon föddes, ja vi får väl se vad framtiden kommer med där....barnbarn kanske *S*

När de andra barnen skulle äta var det dags för oss att gå hem, Gry delade ut lite pussar och kramar innan hon snällt kom med och klädde på sig fullt nöjd med att få komma tillbaka i morgon.
Och åter igen ligger hon i storebrors säng mätt och belåten och sover så gott.
Hmmmm vi måste fixa en säng åt henne snarast, men januari är ju inte den allra bästa månaden att behöva köpa en säng!!!!!!
Någon som har en säng över som bara står och skräpar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0