Det stiger.

Temperaturen stiger hos båda barnen men stannar i alla fall under 39 grader....än så länge!
Snoret rinner och hostan kraxar mer och mer, och det är ganska pipigt och gnälligt. Och själv så känner jag mig frisk än så länge men ganska pipig och gnällig ändå, för sova blir det ju inte så mycket med när små trollen behöver sin mors omsorg även nattetid, ja sin fars med för all del. Emil har faktiskt sovit snällt hela natten när han väl kom till ro igår, fast det var lite svårt att somna för honom så han kom upp och satte sig med oss i soffan en stund och väntade på John Blund. Gry däremot har sovit oroligt sen vi la henne i sängen igår, kastat sig av och an i feberdrömmar, tappat bort nappen och vaknat stup i ett. Och när hon väl sovit så har hon antingen legat på mig eller sparkat på mig. Så ja jag är jätte trött idag och drömmer om det som skulle vara.....lugn och ro ensam i soffan med en kaffe kopp......
Men trotts att de är lite vissna så är aptiten på topp i alla fall, så frukost slank ju ner. Och när de ätit så tänkte jag att jag i någolunda lugn och ro skulle äta själv. Men det slutade med att jag kastade i mig min frukost och kännde knappt vad det smaka och jag tror att jag tuggade någon gång i alla fall.
Ja det är inte utan att jag tycker liiite synd om mig själv idag, vilket ger mig liiite dåligt samvete, för det är ju mina barn som är sjuka och det är ju dom jag borde tycka synd om..........För inte tal om Nicke som måste åka till jobbet utan att ha sovit så värst mycket han heller.
Fast det är väl så att hur trötta alla andra är så finns det väl ingen som är sååååå trött som jag.... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0