En härligt solig dag.

I dag var klockan närmare 7.30 innan vi vaknade till på riktigt. Emil gjorde ju förståss ett försök vid 5.30, för då vaknade han (och vi andra också) av att någon kom hem från krogen och hade lite efterfest hemma med hög musik, och när musiken tystnade så var det någon som började spika i väggen......En lugn och behaglig söndagmorgon med andra ord. Nicke lyckades i alla fall få tillbaka Emil i sängen och la sig där med honom och så sov vi vidare tills Gry fått nog och klev upp och gick in till Emil och Nicke och väckte dom.

Ute var det klarblå himmel och sol och jag  hade järna gått ut bums, men det blev att vi tillbringade förmiddagen inne då vi lekte med briotåg och så lekte vi lite med köket och lagade mat. Men sen när vi ätit lunch så stoppade vi barnen i vagnarna och gick ut så de fick sova ute och vi fick promenera lite. Köpte med oss lite mellis och gick ner till slottsparken, Emil vaknade strax innan vi var framme. Och han var väl inte helt nöjd med att vi var där för andra gången i rad utan att ha med oss något att mata fåglarna med.....Nä nu får det bli skärpning på dessa två föräldrar, men som förra gången så var det massor av andra som faktiskt hade med så det fick duga med att titta på när de andra matade den här gången också. Jag loooovade Emil att nästa gång skulle vi ha något med oss!
Sen tog vi en sväng in på konstgalleriet Edsvik och kolla lite, Emil tycker att det är jätte kul att gå runt och titta på tavlor och skulpturer, så jag funderar på att ta med honom på Morderna museét någon gång. Där gillar jag ju själv att gå runt, och deras fik går ju inte av hackor, framförallt under sommar halvåret, och bara promenaden ut till Skeppsholmen gör ju att det är värt ett besök.

Och jag hade sett fram mot morgondagen då barnen skulle till dagis och jag skulle luncha med Maarit i Mörby, men det känns inte som om Emil och Gry är friska nog att gå i morgon, hostan skräller och snoret rinner och det är ganska pipigt så de blir nog hemma i morgon också så jag får ställa in morgondagens alla planer. Och tänk en av planerna var ju faktiskt att åka till jobbet.......Får ta det en anna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0