En kopp kaffe.....

....eller två är livsviktigt för mig, får jag inte kaffe direkt på morgonen så fungerar inte jag.
Och i morse så var det givetvis inget undantag, till min frukost som bestod av knäckemacka med avocado och paprika så ville jag självklart ha två stora koppar av denna läckra dryck. Och när första koppen var urdrucken häller jag upp en till, medans den står och svalnar lite så råkar Gry spilla ut ett glas tranbärs juice över bordet som genast måste torkas upp. Och småbarns förälder som man är så lämnar man ju inget varmt obevakat på bordet så jag ställer min kopp på diskbänken medans jag torkar. Och när det är färdig torkat och jag ska ta min kopp med perfekt tempererat kaffe och njuta av den så upptäcker jag till min förskräckelse att koppen är BORTA!!!!!!!! En bit längre in på diskbänken står en annan tom kopp som fortfarande är varm och när jag ser ner i diskhon så syns det tydligt att någon just hällt ut kaffe där. Jag blänger ilsket på Nicke och frågar om han hällt ut mitt kaffe, genast så inser han ju sitt misstag och försöker neka. Men när jag talar om för honom att det syns ju i vasken att någon hällt ut kaffe där och det var fan inte jag som hällde ut kaffet som jag just hade tänkt dricka.
Nicke fnissar lite och ursäktar sig med att han trodde att jag var klar och börjar hälla upp nytt kaffe till mig, och ur perkolatorn kommer det två droppar och lite sump. Han ser lite skamsen ut och frågar om han ska sätta på nytt, men nu surnar jag till och fräser att jag har ingen lust att vänta i hundra år på att perkolatorn ska vara klar....... Nicke fortsätter att fnissa och tycker nog att situattionen är MYCKET komisk. Av allt han kunde gjort i köket efter att hela familjen ätit frukost, t.ex plockat undan och ställt in allt i kylen, så väljer han att hälla ut MITT kaffe!!!!!!!! Ja jag inser ju snabbt det komiska i det hela jag med och fnissar tillslut jag med.

Kommentarer
Postat av: Katja

Karlar, vad ska man säga ;-)

2008-01-27 @ 19:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0