En stor dag

Inte nog med att min stora lilla flicka vuxit ifrån sin spjälsäng, idag började hon dessutom på dagis.
Ja det var stort, och redan tidigt i morse så stod hon i hallen och trampade och höll i overallen.
Emil, som har blivit stora karln, fick gå till dagis tidigt i morse med pappa, och det var också stort. Och jag tror nog att han längtat dit lite under jullovet. Så för honom var det bara att kliva upp tidigt, dricka lite proviva och sen på med kläderna och iväg, frukost skulle han äta där. Och det hade inte varit några som hellst problem killen hade knappt haft tid att säga hejdå till sin pappa utan stormade rakt in.

Jag och Gry softade lite här för oss själva på morgonen, för vi skulle ju inte vara där förrän 9.30. Vid 9-tiden började vi klä oss och det var en stolt tjej som tultade iväg med sin fjällräven mini-konken på ryggen. Och när vi äntligen kom dit så han hon inte få av sig kläderna fort nog innan hon sprang in. Alla andra barnen var ute och lekte så inne var bara Gry och en annan ny pojke samt två fröknar. Men strax innan 10.30 så kom ju alla de andra barnen in, och det var glade jubel från båda sidor när Emil uppenbarade sig i dörren. Och Gry blev strålande glad när grabbarna L kom in och Isak och Gry kramades länge. Hon han leka en liten stund med de andra barnen innan det var dags för oss att gå hem, behöver jag säga att hon INTE ville hem? Och Emil blev lite orolig när jag sa att vi skulle hem och sa:
-Nä mamma jag vill inte gå hem.
Och det behövde han ju inte heller, för stora killar som han får stanna kvar ända tills efter mellis, så kl 15 ska jag tillbaka och hämta honom.

Mätt i magen sover nu Gry så gott i sin storebrors säng, och jag förundras över hur stora mina barn blivit.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ojoj, hur kul det än låter, så fasar jag för den dagen min lilla plutt är så stor. Kan de inte alltid vara bebisar?

2008-01-08 @ 23:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0