Ensam hemma

I morse så tog Nicke med sig båda barnen till dagis och lämnade mig här hemma själv. Känndes lite konstigt att vara den som stod kvar här hemma i hallen nyvaken och vinka hejdå till barnen kl 6.45. Och det hade inte varit några som hellst problem för Nicke att lämna. Emil hade som vanligt rusat in och Gry hade glatt vinkat hejdå innan hon gick in. Och de känns så himla skönt att det går så bra och jag känner mig så trygg med personalen där, ja för det är ju faktiskt det käraste jag har som lämnas in där.

Ja här stod jag som sagt kvar ensam. Kaffet var klart och jag fixade lite gröt och satte mig (läs la mig) i soffan och åt frukost och kollade morgon tv. Passade på att ringa fru Lingemark och berätta hur körigt jag hade det! Men redan vid 7.30 började jag vara uttråkad....Så jag ringde och väckte Maarit, så hon inte skulle komma försent till jobbet!!!!!! Slog ihjäl en halvtimme med henne i telefon. Och så fort det ljusnat ute så drog jag på mig gympa dojjorna och tog mina stavar och gick på en promenad i regnet, trotts det griniga vädret så gick jag i alla fall en mil innan jag var hemma igen. Och då var jag dyblöt, men skönt var det att få röra på rumpfläsket.

Ska försöka få lite vettigt gjort innan det är dags att hämta mina små troll kl 15.00. finns ju en hel del att förgylla dagen med här hemma. Som att skura badrummet, rensa barnens garderober, rensa deras lekrum, ja hur mycket små roligheter som hellst finns det att göra.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, eller varför inte sätta sig i badet och läsa en bra bok :-)
Du är knasig du. Inte är det väl meningen att man ska börja städa när man får tid igen sen? Har det klarat sig i ett par år utan, så klarar det sig sen oxå!
Puss

2008-01-16 @ 19:41:33
Postat av: Maarit som vill sova klart !

Ja det va ju trevligt med en pratstund med sin kära syster men jag ser helst att det inte blir någon ny morgonrutin i ditt nya barnfria liv!!!

2008-01-16 @ 22:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0