Fisk

Igår tvingade jag min familj att äta fisk till middag, det brukar inte bli direkt jubel vid matbordet då.
Ett tag var jag ståndaktig och lagade fisk MINST en gång i veckan vare sig de ville det eller inte. Men det är inte speciellt kul att lägga ner själ och hjärta i matlagning och så sitter resten av familjen och petar i maten och rynkar på näsan. Så det har blivit ganska dåligt med fiskätande här på sista tiden. Själv älskar jag ju fisk och äter det i alla former, nja kanske inte surströmming då. Emil älskar visserligen fiskpinnar men frågar man mig så räknar jag inte det som fisk, andelen fisk är så försvinnande liten att det gills inte. Så jag skulle snarare säga att Emil gillar panering!!!!!!!
Ja hur som hellst så blev det i alla fall lax till middag igår och Emil inleder med att bestämt säga:
-Såndär fisk gillar inte jag.
-Joho, svarade jag. Det gör du visst, och så var det slut diskuterat.
Och Gry äter upp allt runt fisken och vägrar ens smaka, men jag är ju sån att smaka ska man bara göra.
Så jag sätter lite fisk först på Emils gaffel och stoppar in den i hans mun och han ger ganska snabbt med sig och erkänner att det är ju faktiskt gott, och ännu godare blev det ju när han fick lite citron till.
Och sen trugar jag i Gry lite fisk och t.o.m hon kapitulerar och tycker att det är gott och äter upp rubbet, ja hon till och med slickar tallriken när den är tom. Och Emil får även han i sig all fisk tillslut.
Nicke kom hem senare så han åt inte middag med oss. Men inte ens från honom hörde jag några protester över att det var fisk, utan han åt också.
Ja så det finns ju kanske ett liiiitet hopp att jag ska få lite fiskätare här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0