Fynd

Man tycker ju att barnen borde vara trötta efter en hel vecka på dagis och ta lite sovmorgon.....borde var rätta ordet, för så var icke fallet. Gry som i vanliga fall är den som är morgontrött vaknade 06.15 och låg där mellan oss i sängen och snackade och mulade mig med vovvov, men försökte än så länge inte krypa ur sängen i alla fall och jag hade ett liiite hopp till att hon skulle somna om. Men kl  06.45 kom Emil intassande och sa att det faktiskt är morgon, och ja det var ju i och för sig sant så det var bara att kliva upp. Jag stängde dörren om Nicke så att han fick sova ett tag till (fan vad jag är snäll, ja det är inte klokt så snäll jag är).
Vid 7.30 gick Emil in och väckte Nicke och så gjorde vi lite frukost. Gry åt tomtegröt med frisk aptit, ja det blir ju om möjligt ännu godare när man bara får det på helgerna. Och så frossade vi i nybakt bröd som vi köpt igår på eftermiddagen.

Nicke behövde göra ett besök hos frisören och jag behövde lite ramar till fotona på barnen så att de kommer upp på väggen innan det är dags att gå till fotografen igen, och Emil kommer snart att ha ett akut behov efter en ny overall eftersom han växer så det knakar och Gry skulle behöva en ny fleece jacka. Så vi bestämde oss för en familjedag på Stinsen.
När vi kom till frisören så var det proppfullt med folk som vänta och Nicke såg lite tveksam ut. Men då såg ägaren till salongen oss genom fönstret och så vinkade han in Nicke direkt att sätta sig. Snacka om att komma just i rätt ögonblick, så Nicke gled bara förbi alla som vänta och satte sig ner och blev klippt, och barnen fick klubba medans vi väntade. Ja det är väl så det är att vara stammis......... Och vilken snygging det var som kom ut sen, WOW!
Gick till Polarn o pyret sen mest för att kolla OM det överhuvudtagen fanns några vinterkläder kvar eftersom rean hållt på ett tag. Och gissa om jag blev förvånad då det fanns hur mycket som hellst att välja på och till vrakpriser, ja är det något Po.P kan så är det att rea. Hittade en overall till Emil som kostat 1300 kr och nu kostade den 800 kr och en tjock fleece jacka med tumhål i ärmarna (typ Helly Hansen modell) för 200 kr, lite synd att det inte fanns en sån i Emils storlek fast å andra sidan så har han fleece jackor så det räcker och blir över.
Ja det var inte utan att jag kännde mig helnöjd över de fynden när vi gick därifrån.

Käkade lite lunch och medan barnen sov så handlade vi lite till, och när barnen vaknade så var det dags för veckans besök i godisaffären. Med en varsin godispåse så åkte vi ut till Arlanda och kollade på flygplan från utsiktsplatsen. Ja det är ett klockrent ställe på sommaren, ha med sig lite fika och sitta där och kolla på hur planen lyfter och landar. Och har man turen på sin sida (som vi hade i sommras) så kostar piloterna som landar på sig att sticka ut armen och vinka. Så här års är det inte lika mysigt, allra hellst när det blåser mer eller mindre storm som idag och regnar, men det går bra att sitta inne i bilen och titta också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0