Hängbjörk

Vid 10-tiden i morse så ringde de från dagis och sa att min lilla dotter inte mådde så bra. Jag slet åt mig de kläder som låg närmast och samlade i hop mitt trassliga hår i en toffs och drog med tandborsten ett varv i munnen innan jag rusade ner till dagis. Och där, nerbäddad i en vagn låg min lilla ängel och sov alldeles rödrosig om kinderna och såg så liten och ynklig ut. Hon vaknade till när hon hörde min röst och makade sig närmare mig och ganska nöjd över att jag var där. Ja det var bara att  väcka henne och klä på henne och ta med henne hem. När jag frågade Emil hur han ville gör, om han skulle stanna på dagis eller om han ville föja med oss hem så ville han först stanna, men efter en liten stund så hade han ångrat sig och kom och klädde på sig han med.

Gry blev väl inte överförtjust i att behöva gå ut i ruskvädret där ute, blåsigt, fuktigt och råkallt. Ja för det man trodde skulle vara vinter ett tag höll ju inte i sig särskilt länge, nä i morse så vaknade vi av att regnet åter igen smattrade mot rutan. Men tack och lov så regnade det i alla fall inte just när vi skulle gå hem, men det blåste dessto mera.
Väl hemma så gjorde jag i ordning lite lunch och båda två åt överraskande med god aptit. Och medans Emil satt och tittade på tv så stoppade jag om Gry i våran säng och när hon somnat och jag går ut i vardagsrummet så håller Emil på att somna i soffan så jag lyfter in honnom i hans säng och stoppar om honom, och nu sover de båda en stund i alla fall.

Så oavsett hur de mår i morgon så får de stanna hemma och ha en dag hemma med mamma, ja några dagar han jag ju glassa runt innan den första dagisbakterien anföll.

Ja och jag slapp ju gå till tandläkaren i dag som var inbokat 12.20, det var bara att ringa och avboka den tiden. Fast så lätt kommer man ju inte undan......de hade en ny tid åt mig redan nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0