Hemma från dagis

Ja de blev hemma i dag med, för snoret rinner och hostan skräller fortfarande. Och trotts att de inte har feber och nu är pigga och alerta så tycker inte jag att det känns bra att lämna dom på dagis med ansiktet fullt av snor, det är inte snällt varken mot Emil och Gry eller de andra som är på dagis. Så en dag till får de vara hemma och bli ordentligt friska och krya så får de gå i morgon.

Hade tänkt att vi skulle gå ut till någon lekpark eller så under förmiddagen så att vi skulle få smaka på lite frisk luft. Men eftersom det ser ut som skit här hemma så blev det att vi städade lite i stället. Och sen lovade fastighets skötaren att komma förbi och kolla på köksluckan som jag pajat och se i vilket skick den är i om det går att laga eller vad de ska göra med den. Och jag trodde ju förståss att han skulle komma under förmiddagen då jag pratade med honom vid 9, men så blev det inte. 

Vi får ta oss en promenad i eftermiddag i stället helt enkelt.
Nu sover de små trollen så gott i alla fall, kanska man ska passa på att ta sig en tupplur själv också...eller ska man roa sig med räkningarna????? Näh jag gör lite kaffe och kastar mig på soffan ett tag tror ja.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, slagga lite på soffan låter alldeles utmärkt. Har jag gjort både 1 och två ggr idag. Tyvärr sover ju inte Gabriel så länge per gång så det blir små powernaps. Men det duger det med :-)
Skönt att du får "ledigt" i alla fall några dagar innan du börjar jobbet. Kram gumman

2008-01-28 @ 19:31:14
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0