I pulkabacken

Efter att fått sovmorgon till 8.30 i morse så mådde jag mycket bättre än i går.
Så efter att jag fått i mig lite frukost, ja för det hade ju de andra ätit för länge sedan, så drog vi på oss varma kläder och gick ut och lekte i snön
Blev lite förvånad till en början över att vi var helt ensamma ute i backen, men sen kom jag på att det fortfarande var ganska tidigt och att alla har ju inte den förmånen att få vara hemma med sina barn alla mellandagar. Men allt eftersom tiden gick så kom det lite fler barn som var åksugna.
Emil tycker att det är lite läskigt när det går fort ner för backen och vill hellst bara springa och dra pulkan upp och ner i backen och sätter sig järna på rumpan och åker ner.
Men däremot så blev ju Gry heeelt eld och lågor över att åka, det var ju  premiär i pulkabacken för henne idag. Och lite otippat så blev hon överförtjust och skrek av glädje.
Ja jag har verkligen två helt olika barn, jag minns Emils premiär tur i pulkan.....nä han skrek inte av glädje.....

              

Ja vi lyckades att få några bilder trotts att våran kamera mer eller mindre har gett upp, är nog bara att köpa en ny tyvärr.

När vi kom in igen så passade det ju bra att äta lite varm soppa till lunch. Och med mätta magar så tog det inte så jätte lång tid innan båda barnen (och deras pappa) sov.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Varför har inte Gry hjälm på sig??

2008-01-04 @ 15:15:29
Postat av: Nina

För att Gry ingen hjälm har....Vi trodde ju att hon skulle vara lika "tuff" som bror sin och att det inte skulle bli så mycket åka för henne.....Men vi hade fel.....jätte fel.

2008-01-04 @ 17:07:45
Postat av: Katja

Pulka, vad roligt!! Minns några pulkakvällar på soptippsbacken. Vet inte om du var med dock?
Jaja, hursom längtar jag efter att åka pulka igen. Tur att man har Gabriel att skylla på sen. Han ska åka vare sig han vill eller inte :-)
Kram gumman

2008-01-04 @ 20:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0