Jävla start på dagen

Tur var det väl att man fått sova i natt i alla fall. Vaknade av Nickes väckarklocka och är nästan lite förvånad över att det var den som väckte mig och inte en fot i ansiktet eller en Emil som står och hänger vid min säng, ALLA sov!!!!! Jätte konstigt! När jag började känna att jag var vaken så känner jag något mer än bara vakenhet....ont i halsen....jävla dagis bakterier, nu har de satt sig i min hals. Ja ja vad uppfanns paracetamol för? Jo för att när vi börjar bli sjuka så kan vi ta en näve och inbilla oss att vi är friska. Ligger kvar i sängen och tycker lite synd om mig själv och hör hur Nicke börjar väcka Emil, Gry vaknar snart där efter och jag makar på mig så att hon kan krypa ur sängen. Är vansinnigt trött och känner mig raspig och vissen och hade gladeligen legat kvar och somnat om om det inte var för det där förbannade samvetet som jagar upp mig för att hjälpa Nicke med barnen så att han ska slippa komma försent till jobbet.

Ja de kommer iväg och jag fixar frukost och häller upp kaffe som Nicke den raringen satt på till mig. För en gång skull så sätter jag mig i köket och äter, ja för hade jag sjunkit ner i soffan så hade jag nog inte gjort mycket mer idag. Och så kunde det ju inte bli, för jag skulle ju till JOBBET!!!!!!!! Planen var att jag skulle åka hemmifrån senast kl 8.00, men så blev det ju inte kan jag säga.
Färdig och glad i hågen så ska jag bara sammla ihop mina saker som jag måste ha med mig och jag vet ju att allt ligger där det ska i min "jobb väska" och den hänger ju där den ska i hallen.........TRODDE JAG!!!! Putts väck borta och jag leta och leta och leta, tillslut måste jag ringa till Nicke och fråga om han ställt den någonstans. Men han har ju givetvis ingen aning om vart den är, och varför skulle han hålla reda på mina grejjer.
Och i den väskan ligger ju mitt kort som jag behöver just idag för att det är ju just till korttillverkningen jag ska för att fixa nytt lösenord eftersom jag för längesedan glömt det gamla. Och utan detta kort kan jag inte jobba, för utan detta kort kommer jag inte in genom några dörrar och kan inte logga in på någon dator och kommer inte åt några journaler mm mm. Ringer till jobbet och frågar om det ligger kvar där, men nä. Men då berättar de att jag har en rekvisition i mitt fack på ett nytt kort, ett E-legitimation som jag ska ha i stället för det gamla kortet. Ja ja då kan jag ju lägga ner sökandet och rivandet i alla skrymsler och vrår. Åter igen glad i hågen börjar jag klä på mig ytterkläderna och när jag står där i hallen med alla kläder på och ska se vart min remsa är så att jag har något att betala bussen med då de inte tar några kontanter längre. Sen jag och Nicke var på bio så har remsan legar i min jackficka men nu.......putts väck borta den med, faaaaan river igenom alla jackfickor och vänder upp och ner på plånboken, men näh den är borta. Måste ha tappat den, och jag vet att den låg i fickan så sent som i förrgår så den måste ha fallit ur fickan igår eller nåt.
Jaha då var det ja bara att slå sig ner och vänta tills Ica öppnar så att jag kunde gå dit och köpa ett  månadskort. Så 9.10 bussen han jag med!!!!!!!!!!

Hade jag kommit io väg den tid som jag tänkt så hade jag ju aldrig mött Maarit på sjukhuset, hon hade varit hos doktorn. Hon hängde med mig bort till kort tillverkningen och höll mig sällskap medans jag väntade på min tur. När det väl var min tur så var det fort gjort, fick ett reservkort att ha så länge tills mitt nya legitimation är klart, så nu kommer jag in genom alla dörrar och på alla datorer igen. Frågan är bara hur jag ska bära mig åt för att minnas detta lösenord........
Stannade kvar på jobbet och uppdaterade lite skvaller, lämna in lite ledighetsansökan och så käkade jag lunch med chefen och i samma veva så fick jag veta att de höjt min lön. Ja man bugar bockar och tackar, men jösses så man halkar efter i löneutvecklingen när man varit hemma i 3½ år, ja ja det kommer jag väl i kapp snart hoppas jag, typ nästa löneförhandling.
Och på kontoret så låg där en julklapp kvar till mig......6 st Iittala ljusstakar för värme ljus, likadana som jag har 2 st av (långnäsa på Maarit....Avis????) Blir jätte glad då jag är väldigt svag för just iittalas prylar. Ja det är inga dåliga julklappar vårat sjukhus kostar på sina slavar.

När jag sitter och ska kolla upp en grej i min kalender så inser jag att jag fortfarande har 2007 i min!!!!!! Dags att köpa ny nu kanske??? Så det blir en sväng genom Mörby centrum innan jag far hem. I slutet av Januari så finns det inte jätte mycket kalendrar kvar, men de som finns (hittar tack och lov en som passar i min agenda) är å andra sidan kraftigt nedsatta i pris. Ja det är bara att tacka och ta emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0