Konsten att må bra.

Igår efter att barnen somnat så sjönk jag ner i ett varmt bad och låg där och mös en stund. Innan var jag kall som en istapp men nu kännde jag hur den välkomnande värmen spred sig i min kropp.
Efteråt satt jag ihopkurad i soffan i klädd min fleece badrock och läste en tidning och bara njöt av tystnaden och lugnet. Ingen tv på (det är den ganska sällan) ingen musik i bakgrunden, Nicke satt vid datorn med hörlurarna på och spelade, och från ingenstans så fick jag en så behaglig stund för mig själv. Kännde mig så harmonisk, lycklig och rofylld när jag gick och la mig.
Tänk att så lite kan göra så mycket.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, det är de ögonblicken det ofta är så lätt att missa.

2008-01-11 @ 19:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0