Köttfärslimpa

Tänk att det ligger nog en förbannelse och vilar över mig och köttfärslimpor....Ja det som är bland det simplaste att göra, ja tänk att det ska vara så j-a svårt för mig. Alltid är det något som går fel, tror aldrig att jag riktigt lyckats. Och idag tänkte jag åter igen ge mig på det konststycket (skam den som ger sig) och färsen ser riktigt fin och bullig ut samtidigt som den är lagom lös. Och jag ler för mig själv och tänker att den här gången kommer jag nog att lyckas. Men när jag ska städa undan efter mig så upptäcker jag till min fasa att äggen som ska vara ner blandade i färsen snyggt och prydligt ligger kvar....orörda.....Men va faaaaan det är ju äggen som håller ihop hela köttfärslimpan!
Jaha så till middag får Nicke en hög med köttfärs och rostade rotsaker till.

Kommentarer
Postat av: Katja

Jaa, en hög med köttfärs låter ju intressant.
Fast om sanningen ska fram så hade jag nog tyckt det var mycket smarrigare eftersom jag inte gillar köttfärslimpa.
Packad köttfärs överhuvudtaget har jag svårt för, köttbullar, pannbiffar osv....hu

2008-01-11 @ 19:45:29
Postat av: Nina

Hmmm hahaha ja min köttfärshög blev faktiskt riktigt god!!!! Och det höll ihop så pass att det gick att skära i skivor. Och Nicke sa att det här var i all fall det som liknade köttfärslimpa mest av det jag lagat. Ja vi blev hursom hells mätta och de rostade rotsakerna var riktigt smarriga.
Du e inte klok som inte gillar köttbullar....ALLA gillar köttbullar juh....

2008-01-11 @ 21:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0