Lördag

Jullovet börjar att dra mot sitt slut och vad skulle passa bra att göra då??????
Ja jag kan ju inte tänka mig något bättre än att skaffa barnvakt och umgås på tumanhand med Nicke. Ja så får det bli. Tur att barnen har sådana fantastiska mostrar som alltid ställer upp när vi frågar, så Maarit kommer hit och tar hand om små trollen så att jag och Nicke kan få en stund för oss själva. Det blir middag på Pig'n whistle, där vi hade många dater i tidens begynnelse av våran romans, och sedan blir det Arn.

I övrigt så har dagen varit lite motsträvig med endel dåligt humör och sånt. Vi tyckte att det skulle vara en bra idè att gå ut en stund och leka i snön efter frukost och när vi väl står där ute så är det såååå svin kallt att det inte var ett dugg skoj där ute. Kallt, fuktigt och blåsigt, men vi höll ut ett tag i alla fall innan det var dags att gå in och fixa lite lunch.

När barnen hade sovit så var det bara att klä på alla kläder igen och rusa iväg för att kolla på en lägenhet. Den var jätte fin och mycket fräschare än den vi har. Så nu ska vi bara överväga om vi ids att flytta och om vci tycker att det är värt att betala dubbla hyror i 2 månader. När det är dags att flytta så har jag ju börjat jobba igen, men ändå, är det kul att betala över 16 000 kr i hyra i 2 månader????? Pengar som vi kunde sparat till våran Madeira resa som planeras till hösten/vintern.
Ja vi får fundera under kvällen och morgondagen.

Men nu är det lite kvalitetstid med Nicke som gäller, och jag är så glad över att han är den han är älskar honom så.

Kommentarer
Postat av: Katja

Det låter ju jättebra med lägenheten!! Man vet ju aldrig vad som händer så planera inte resan för mycket :-) Satsa på lägenhet med gott samvete ni.
Jag vill oxå se Arn!
Men det låter ju super med lite ensamtid med gubben. Inget sånt för oss här med barnvakterna hemma i Sverige hmm....
Puss

2008-01-05 @ 21:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0