Måndagar-STÄNGT

Eftersom vi fått en bonus dag på jullovet så måste man ju göra något kul förståss!!!!!!
Nicke for till jobbet i morse och blev nog ganska förvånad då jag och Emil redan satt uppe i soffan och kollade tv när han smög ut ur sovrummet., han trodde att vi sov *ler*
Själva hade vi tänkt oss något museum besök med grabbarna Lingemark med tillhörande mamma, men det skulle visa sig att det inte var så jätte lätt. För stora delar av Stockholm har stängt på måndagar........
Från början hade vi pratat om att gå på Naturhistoriska , vilket jag helt hade glömt bort igår när jag gladeligen gick dit med Maarit, ja det finns ju en mening med allt, för det visade sig ju att det var stängt idag.
Jaha så det var bara att börja bläddra i min braiga bok, 08 för barn mellan 0-8 år, som jag fått av tomten.
Polis museét-stängt
Historiska museét-stängt
Livrustkammaren-stängd
Armé museét-stängt
Postmuseét-stängt
Stadsmuseét-stängt
Junibacken kostar en halv förmögenhet+lite till (110 kr för vuxen och 75 kr för barn), och mat/fika säljer de till överpris och medhavd matsäck får ej ätas!!!!!! Så det la vi på hyllan omedel bums, så det fick bli en favotit i repris för mina barn, Spårvägsmuseét, men det var de inte ett dugg lessna över.

Vi drog iväg direkt efter vi kommit i ordning här på morgonen, och resan var ju halva nöjet. Det blev buss till Danderyd och därifrån tog vi tunnelbana till Slussen. Klockan hade hunnit bli lunch så då passade vi på att stanna på Mcdonalds innan vi tog en promenad till museét och barnen fick sova en stund.
Lingemarks killarna hade aldrig varit där så Emil och Gry guidade glatt runt dom, och Emil berättade stolt när vi kom till Roslagsbanan att det tåget hade minsann hans mamma åkt när hon var liten.
Det blev lite mellis där innan vi tog en promenad genom Söder till Södra station vartifrån vi tog pendeltåget hem.

Ja och väl hemma så är det inte utan att man känner sig lite mör i kroppen, men kul har vi haft och det var definitivt inte vårat sista besök där.

Kommentarer
Postat av: Maarit

Jag tycker vi röstar för att allt är stängt på måndagar!

2008-01-07 @ 23:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0