Min stora lilla flicka

Liten börjar bli stor!
Min lilla "bebis" har vuxit ur sin spjälsäng, och önskar sig nu en stor-flicka säng. Ja hon har kommit på att hon faktiskt blir frihetsberövad då vi lägger henne i spjälsängen och direkt börjar hon att gråta förtvivlat och dra i spjälorna, eller ska man säga skaka galler!!!!!!!
Och försöker man lägga henne där i alla fall och som förälder "stå på sig" så får hon nästan panik och skriker hysteriskt tills man tar upp henne. Jag minns att Emil gjorde precis likadant i samma ålder.
Så nu är det helt enkelt dags att skrota spjälsängen och köpa henne en riktig säng. Och fram tills vi hunnit göra det så får hon sova i våran stoooora säng, och det trivs hon alldeles utmärkt med.

Kommentarer
Postat av: Storasyster (som har barnen i egna sängar)

Vi hade en sån fiffig spjälsäng som saknade några spjälor på en sida. Den sidan hade vi in mot väggen i början, men sen när barnen började känna sig inlåsta vände vi på sängen, och de kunde kravla ut om de ville! Fiffigt va!?

2008-01-07 @ 22:28:14
Postat av: Maarit

Jo jag vill minnas att Emil från en dag till annan bestämde sig för att sluta sova i spjälsäng så det är nog så att det går i familjen.

2008-01-07 @ 23:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0