Morgon

GÄSP....... Varför kan inte jag ha morgontrötta barn????
Vet inte vad klockan var när jag vaknade av att Emil stod vid min sängkant och tröck mig på näsan!
Tack och lov vaknade även Nicke och tog med sig sonen och gick ut ur sovrummet så att jag fick soman om. Och när jag vaknade igen var allt så tyst så jag trodde att Nicke och Emil redan gått, kanska hade klockan varit dags att kliva upp när Emil kommit in???? Näh, för när jag sneglar på klockan nu så är den inte ens 5!!!!!! Så Emil har alltså varit inne och terroriserat mig mitt i natten.....Hmmmm
Klockan hinner bli 6 innan han kommer in på nytt och då väcker han även sin lillasyster, jaha det var den sovmorgonen det. Nicke sätter på kaffe åt mig och ger barnen proviva innan han går in i duschen. Och när jag ligger där i sängen och drar mig och förtränger att jag måste upp så hör jag mystiska ljud från köket!!!! Bara att kliva upp och kolla vad ungarna gör. Där står de glatt huserande i ett skåp och plockar fram macka, nä jag inser att det är ingen idé att ta det ifrån dom. Emil plockar först fram en macka och ger till Gry och sedan häller han ut resten på golvet....d.v.s två kantbitar och ALLA smulor......Och utbrister överlyckligt: -JAAAAA det fanns TVÅ kantor!
Kanter är det bästa han vet. Så nöjda med vad de funnit går de och sätter sig i soffan och äter macka och kantor.
Själv tar jag en kopp kaffe och sjunker ner i soffan, men känner att jag är ju också hungrig, så jag går och gör en macka till mig med och äter i soffan. Så nu har vi smulor både högt och lågt, och jag såg dessutom när jag gick igenom lekrummet, att Gry har inventerat blomkrukorna och krafsat bort överflödig jord. Och när jag gick in i köket så såg jag hur Hasse vuxit till sig bakom dörren och låg där och morra åt mig. Dammsuga kanske vore en idé!!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

åh fan.. jag undrade vart Hasse hade tagit vägen.. Han har alltså rymt till dig.. =)

Nåja skönt att veta vart han tog vägen, jag har fullt upp med Orvar och Göte, så när Hasse inte längre morrade under databordet så var jag mest tacksam, innan oron över vart han tagit vägen tog vid.

2008-01-11 @ 17:28:37
URL: http://veela73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0