Naturhistoriska riksmuseét

Ojojoj vilken dag vi har haft. Maarit sov över här efter att ha suttit barnvakt till mina änglar (fast Maarit kallade dom visst för monster ett ögonblick hehe), så barnen vaknade ju ganska tidigt......typ kl 4.30 tassade Emil in till Maarit för att se om hon vaknat. Så fort vi vaknat till liv och fått i oss frukost och fått på oss kläder så lämnade vi Nicke  här hemma för en dag i hans eget sällskap och så for vi iväg med bussen. Ute snöade det och blåste och vädret hade ju kunnat vara lite mysigare, men det var ju inga långa stunder vi skulle vara ute.
Sen var det fullt ös hela långa dagen och både Emil och Gry var eld och lågor. Ja dinosaurier ÄR häftigt.
Vi fick barnen att ta ett litet lunch brake och äta lite varmkorv som vi hade med, och det var ju tur vi hade det för restaurangen var stängd pga ombyggnad. Och sen fick jag och Maarit en micropaus och hann hälla i oss lite kaffe innan det var dags att rejsa vidare.
Klockan 15.00 var barnen heeeelt slut och somnade bums i vagnen och sov hela vägen hem.

Lägenheten som vi var och tittade på igår lutar det åt att vi nog kommer att tacka ja till. Nu är vi ju 5 st som blivit erbjudna att se på den. Så bara för att vi tackar ja så betyder der ju inte att vi får den men vi har en bra kö tid och ligger bra till. Och vad gäller de dubbla hyrorna så är det ju bara pengar och drabbar ingen fattig!!!!!!!!

Och nu till det vissa läsare bara väntar på att jag ska skriva om.
Jag är både arg, lessen och besviken över hur endel uppför sig här på min blogg. Att skriva direkta elakheter och dessutom utge sig för att vara någon annan är inte ett OK uppförande. Och ni som vet att uppföra er och inte har en susning om vad jag skriver om hänvisar jag till mitt inlägg Ett utsökt vin, där ni under kommentarer själva kan läsa och begrunda.
Redan vid första inlägget misstänkte jag vilka de var som låg bakom, och när inläggen fortsatte att komma spårade jag IP-adresserna och fick då svart på vitt att det var de som jag trodde. Och när de blivit avslöjade dessutom skylla på att allt var ju ett skämt!!!! Ja det är ju nästan ännu värre.
För jag kan inte se att det är någonting annat än ren och skär mobbning de ägnat sig åt. Varför vill man ens läsa en blogg som skrivs av någon man inte tycker om. Och jag väljer att inte umgås eller ha en rellation till folk som inte gillar mig eller ens respekterar mig. Och jag vill inte att mina barn ska behöva ha en rellation till folk som inte vet hur men beter sig gentemot andra människor, hur Nicke väljer att göra får vara helt upp till honom.
Och jag ångrar djupt att jag faktiskt har givit dessa två ett hedersuppdrag till min familj.
Med det här vill jag stryka ett streck över det som hänt och gå vidare, trotts att jag är väldigt arg och lessen och skulle kunna älta detta i oändlighet och ägna mig åt en hel del elakheter själv, men jag väljen med respekt för Nicke att inte göra det.

Kommentarer
Postat av: tjidtjie

Det är det man har delete-knappen till! Att radera inlägg man inte tycker om. På min blogg http://www.metrobloggen.se/slaamkoeh-tjeerege har jag valt att godkänna kommentarer före publicering tyvärr har du inte samma val men du kan ju ta bort kommentarer!
Att sen välja att fortsätta sandlådeverksamheten med kommentarer som "Mentalt efterbliven" och liknande verkar direkt sanslös! Vad är det för fel med att skälla ut folk per telefon eller personligen? Måste man lägga ut det på nätet? Vill man ha publik kan man ju alltid begära telefonkonferens... Skärpning!

2008-01-06 @ 18:42:56
Postat av: Katja

Återigen låter det som barnen haft en underbar dag. Hoppas jag orkar vara lika aktiv när vi kommer hem. Istället för att ligga på soffan och käka praliner, vilket vore mer likt mig hmm...

Gällande kommentaren innan så fortsätter ju även du skriva här.
Jag antar att telefonlinjerna går åt båda hållen, så man kanske inte ska kasta sten i glashus!

2008-01-06 @ 22:24:39
Postat av: Klenis

Vad är det för lägenhet? I samma hus eller område? Spännande! Jag vet personligen att Maarit är en klippa på att packa kartonger... hehe

Kram Klenis som undrar vad det är för barnsliga typer som trakasserar din blogg. Idioter finns det gott om tydligen.

2008-01-07 @ 14:06:53
Postat av: Nina-Pina

Jo jag har även jag bra erfarenheter av Maarit som kartong-packare och för alltid är hon självskriven hos mig som flyttens mästare!!!!!!!

Lägenheten ligger typ 2 hus här i från, så det är ingen lång flytt vi pratar om. Dock längre än den då jag flyttade in i din gamla lägenhet och hyrde den i andra hand (från lägenheten brevid). Ja det var en rörig flytt då vi tillslut inte visste vilken kartong som skulle ut eller in och vems saker som var vems.

2008-01-07 @ 21:41:03
Postat av: Maarit

Hon har slutat packa kartonger!!!

2008-01-07 @ 23:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0