Ny bil

Eftersom Nicke hade tidig fredag idag så kom vi båda två till dagis och hämtade Emil och Gry, det tyckte de var roligt. Men inte gick det något lättare att få hem dom för det!
Vi for iväg och kollade in våran blivande nya bil, en Ford Mondeo. Den såg inte alls dum ut och bra mycket rymmligare en den lilla kakburken vi har idag. Emil tyckte att det var jätte spännande att  vara i stora 'bil affären' och gissa om det var spännande att kolla in i hallen där de färdigställde bilarna inför försäljning, där stod han och tryckte näsan mot rutan länge....och tänk där inne kunde de ju hissa upp bilarna i taket....wow det var stort.
Fast det dröjer läääänge innan vi får våran nya bil vi får vänta ända till augusti så än ett tag får jag sitta i kakburken och trycka.

När vi kom hem så gjorde vi tacos och mumsade allt vad vi orkade, och det är ju helt sjukt vad det är gott. Och av någon märklig anledning så har det hamnat TVÅ paket Ben & Jerry's glass i frysen, varav den ena heter Chocolate therapy......Ja jag förstod ju med ens att det var något för mig. Fast det är ju lite skadat att betala 50 kr för en ½ liter glass, men åhhh så gott.......

Och barnen är trötta efter en hel vecka på dagis minsta motgång så går världen under. Ja de har haft en tuff vecka mina små troll. Och jag inser att jobba fredagkvällar blir svårt, för då blir de tvungna att vara kvar på dagis till 17.30 och sen gå hem med pappa och börja laga middag......Hmmm jag är glad om Gry håller ut till 18 i dag.

Kommentarer
Postat av: Katja

Men ska ni skaffa ny bil, vilken lyx!!! Här har vi inte ens körkort i familjen. Usch vad avis jag blir!

2008-01-18 @ 20:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0