Papegojan Gry

Gry är precis som en liten papegoja nu, allt man säger försöker hon härma och säga efter. Och det leder givetvis till en rad härliga skratt. Och hon pratar och bubblar och blir överförtjust när man förstår vad hon menar och nickar ivrigt och ler med hela kroppen.
Igår så stod hon och lagade mat i sitt kök och gick runt och matade alla och envar och var såååå nöjd när vi gapade och sa tack, rörde runt i grytorna och ställde in något i ugnen för att sen gå ett varv till och fylla våra munnar med vad det nu var hon bjöd på.
Idag när vi kom hem från dagis så blev hon kvar och grejjade i hallen och när jag tittade ut dit så hade hon tagit på sig sin fleece tröja igen, mössan på svaj, en vante på handen och så hade hon Emils skor på sig, och jag grämde mig över att kameran är död.
Ja hon är en fantastisk liten tjej.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hehe underbara ungar. Själv måste jag gå och leta reda på min, som susat iväg nånstans med gåstolen nu. Puss

2008-01-30 @ 09:20:23
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0