Så förvånad jag blev.

Idag fanns det inte så mycket tid till att slöa på morgonen, nä för nu var det hög tid att kravla sig ut ur grottan och pallra sig iväg till ett möte med viktväktarna. Ja det var ju bra länge sedan sen sist, och det blir ju inte lättare ju längre man drar på det.
Så det var bara hopp in i duschen när Nicke stuckit med barnen, och när jag väl står där ute blir jag alldeles förvånad.......SNÖ!!!!!! Jaha då var vintern här då, och det var väl tur att jag dragit på mig överdragskläder men det var ju för att jag trodde att det skulle regna på mig. Men nu fick jag gå i snöväder i stället, ja det känns ju bra mycket behagligare än regn.

Och när jag väl kom fram så kom det ju inte som en överraskning att vågen stannade på plus, men även fast jag var förberedd på det så känndes det ju givetvis surt. Och man försöker ju hitta den ena ursäkten efter den andra och skylla på ditten och datten, och tycka stackars mig hur blev det såhär!!!!!! Meeeeen det är bara att inse att man är inget offer utan man är helt enkelt en produkt av sina egna handlingar. Kort och gott jag får skylla mig själv, jag har på helt egen hand ätit mig till min muffinsmidja. Ja som man bäddar får man ligga och just nu är det ganska mjukt =)
Men nu var jag i alla fall sporrad till att promenera hem i rask takt, egentligen hade jag ju tänkt att gå och luncha i Sollentuna centrum efteråt och njuta av mitt eget sällskap, men sånna belöningar får man bara då man skött sig.

Idag ska jag hämta barnen tidigt och så ska vi gå en stund till kyrkis innan det är dags att gå hem och laga middag. Fast den är så gott som klar redan, steget före som man ligger. Så ingen brådska hem idag inte! 

Kommentarer
Postat av: Katja

Hmm ja, du har ju klart bättre karaktär än jag. Tycker du är väldans duktig ändå.
Puss

2008-01-22 @ 20:14:16
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0