Sagt av Emil

-Mamma är Anders min kusin?
-Nä, Anders är din ingifta morbror.
-Mhm
-Men hans barn, Hanna och Erik, är dina kusiner.
-Heter dom Johansson?
-Ja
-Vad heter Erik mer?
-Erik Alexander Johansson
-Vad heter Anders mer?
-Jag vet inte vad Anders heter mer.
-Jooo
-Nä jag vet faktiskt inte.
-Han heter BONDE!
-Nä Emil han heter inte Bonde, han ÄR bonde, det är hans jobb.
-Jaha han går till jobbet och är bonde?!!!?

Ett samtal med Emil i mörkret minutrarna innan han somnade för natten.
Gissa vem som är stoooora idolen i hans liv?

Kommentarer
Postat av: Eriks mamma och Anders fru (eller hur det nu var...)

Lite tilläggsinformation: Erik heter Erik Gustav Alexander. Anders heter Erik. I andranamn alltså. I övrigt har ni uppfattat det hela korrekt, han går till jobbet och är bonde. Sen kommer han hem från jobbet och luktar bonde...
Sommarjobba som dräng kan man göra från hyfsat låg ålder, alltid finns det ju nån kalv man kan klappa lite! (Just nu finns det fem färska som föddes i helgen.)

2008-01-21 @ 16:05:30
Postat av: Nina

Det visste jag ju att han heter, Gustav alltså. Bara en liten miss i skriveriet....I den verkliga världen så sa jag faktiskt Erik Gustav Alexander ;)
Och jag vill minsann minnas att Emil redan sommarjobbat lite med era kalvar, jag såg allt en liten tuffing som tillslut vågade gå in i hagen och hjälpa Hanna att ge dom vatten.

2008-01-21 @ 17:20:27
Postat av: Katja

Hihi vi skrattade gott här hemma. Vad de vet de små liven :-)

2008-01-21 @ 20:01:51
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0