Sovmorgon

I morse så vaknade barnen 05.30, men jag kunde bara vända mig om och somna om eftersom Nicke gick upp med dom.......Stackars mig! Och där låg jag kvar till 8.30 då Nicke kom in och väckte mig och undrade hur länge jag skulle sova. Lite förvånat tittade jag på klockan och undrade varför han inte väckt mig tidigare, men snäll som han är så hade han låtit mig sova då jag för en gång skull sov. Jag gick upp och fixade lite frukost till mig för de andra hade ju ätit för länge sedan. Det blev fruktsallad med vaniljyoughurt och knäckebröd med avocado på och så två stora koppar kaffe till det. Barnen gjorde mig sällskap och knaprade i sig ett varsit äpple.

Sen plockade vi fram alla mumin grejjer, dvs en miljard små pryttlar, och så satt vi där hela familjen och lekte. Emil serverade kaffe ur den pyttelilla servisen och vi dukade för hela mumin familjen och jag fick mig en kopp jag med. Gry intog rollen som Godzilla och mejjade ner allt som kom i hennes väg, och tålmodigt byggde jag och Emil upp muminvärlden ett par gånger till innan vi gav efter för Godzilla som nu började bli väldigt trött och bara kastade saker omkring sig. Nicke tog med sig henne och satte sig i soffan och softade lite och på två röda så somnade hon.

Eftersom solen skiner där ute så hade vi tänkt att gå ut lite, först lite lunch hemma och sen hade vi tänkt natta barnen i vagnen och ta en promenad. Men nu har ju Gry somnat redan innan maten så vi måste nog kolla efter om vi har en plan B, ja ut ska vi i vilket fall som hellst.

Kommentarer
Postat av: En storasyster som minns hur det var

Jag kan inte låta bli att le lite när jag först läser om hur lika du och din dotter är, och du sedan beskriver henne som Godzilla... Kommentarer överflödiga liksom!!

2008-01-20 @ 10:51:00
Postat av: Katja

Ja, kommentarer överflödiga var det ja hehe ;-)

2008-01-20 @ 11:07:58
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: En till storasyster som minns

Jag kommer ihåg träskor...de är väldigt hårda...

2008-01-20 @ 12:16:24
Postat av: Nina

Hmmmm jo det kommer väl en dag då hon kastar träskor efter sin bror också....om hon nu är så lik sin mor som ni säger......

2008-01-20 @ 16:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0