Var är jag?!?

I morse när jag vaknade så låg jag inte i min säng, vaknade av att Gry och Nicke kommer in smygande och frågar vart mamma är. Fattade ingenting i någon hundradels sekund, och sen insåg jag och kom ihåg att jag låg i Emils säng. Och jag kännde mig mer eller mindre ledbruten, men sovit måste jag gjort eftersom jag inte gått tillbaka till min säng.
Emil har haft en orolig natt och gråtit mycket och kastat sig av och an, vet inte om han varit vaken eller gjort det i sömnen. Men han har lugnat sig så fort man pratat med honom och strukit honom över ryggen. När mina barn har mardrömmar och orolig sömn så lider jag med dom, hade väldigt mycket sånt när jag var liten och periodvis så var jag rädd för att sova. Har haft sånna perioder även som vuxen och det är verkligen inte kul. Tänk dig själv att du är så trött att du knappt står ut men vågar inte sova, så fort mörkret fallet och ögonen sluts så får du panik, nä det är inte särskilt skoj. Det är tack och lov länge sedan jag hade så men jag minns precis när det var sist. Så jag hoppas verkligen att mina barn håller sig till "vanliga" mardrömmar, ja för det är ju sånt alla har till och från.
Såg ett program på tv för ett tag sen om just nattskräck, och där var det nattskräck på hög nivå kan jag säga, hua. Så mina bekymmer nattetid känndes genast ganska ynkliga, det är alltid bra att få lite distans till sina egna problem och inse att det finns de som har det mycket värre. Fast sedan några år tillbaka så sover jag gott om natten, ja när jag nu får sova för mina barn vill säga.

När jag vaknat till liv så kännde jag mig bra risig, det sprängde i pannan, snoret rann och hostan kraxade och inte nog med det jag hade mer eller mindre tappat rösten. Känndes som om jag var rejält sjuk, och eftersom regnet öste ner där ute så passade det ju ganska bra att krypa ner i soffan och dra täcket över huvudet. Och efter ett par timmars vila och en dusch så kännde jag mig mycket bättre, huvudvärken sitter förståss kvar, men rösten är tillbaka och snoret rinner inte konstant i alla fall.

Och idag ska jag roa mig på hög nivå, ska nämnligen till tandläkaren. Jo jag vet jag tänker bara på nöjen!
Ska kompensera det med att äta middag ute med Maarit i kväll, kan det bli sushi tro? Nja kanske vi slår till på indiskt i kväll, vi får se.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hoppas det gick bra hos tandläkaren. Och att ni får en trevlig kväll du och syster.
kramar

2008-01-30 @ 17:56:56
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0