Vem orkar laga middag såhär en måndag?

Här stod man med andan i halsen och hade förberett ett riktigt försvarstal när fastighetsskötaren kom för att titta på köksluckan. Men han frågade faktiskt inte ens hur det hade gått till och talade bara om att han skulle kontakta snickaren så att han fick komma och fixa skåpet, puh säger jag bara och andas ut. Ibland är det fan så skönt att bo i hyresrätt. Jag föreslog att de kunde ju byta ut alla luckor och att jag järna ville ha någon snygg mörkt träslag järna med lite glasluckor och när de ändå höll på så kunde de ju tapetsera om också........Nähe han garvade bara och upplyste mig om att luckan var ju faktiskt hel och att nya tapeter är ju inte så praktiskt när man har små barn.....Ja ja jag gjorde vad jag kunde för att få det lite renoverat.

Barnen sov riktigt länge, varför händer aldrig det när jag också sover???? Nä för jag insåg ju att det var ju ingen idé att gå och lägga sig för då hade väl fastighetsskötaren ringt på dörren så fort man somnat, så jag satt i soffan och slöa och kolla på Våra bästa år.
När ungarna vaknat och käkat mellis så gick vi ut en stund, promenerade till affären och handlade lite viktiga saker (läs kaffe). Sen gick vi och mötte Maarit vid bussen, och när barnen såg henne på långt håll så blev de så glada att de nästan hoppade ur skinet. De sprang så fort de bara orkade för att möta henne och kastade sig i armarna på henne. Ja det går inte att ta miste på den kärleken inte, de älskar sin moster och moster älskar dom.

Maarit ville förståss ha middag när hon kom och hälsa på sådär på kvällskvisten, men jag hade då rakt ingen lust att laga mat. Så jag bestämde att jag skulle bjuda Maarit och mina barn på restaurang och sen ta med mig mat hem till Nicke. Men klockan var inte riktigt dags att äta så vi gick t ill biblioteket en stund och botanisera och läste kul böcker. Vi skrattade alla så vi höll på att kissa ner oss när vi läste Bajsboken, så klockrent och Emil bara dog av skratt och gapa av ren förskräckelse om vart annat när vi läste den.
Sen när magarna började kurra så gick vi och käka, och vi hade det riktigt mysigt och barnen skötte sig riktigt bra ja lite små insidenter var det ju men konstigt vore det ju annars. När klockan närmade sig 18.30 ringde Nicke och efterlyste oss och informerade om att han var ganska hungrig!!!!! Förvånade kollade vi på klockan och insåg att MINA barn suttit stilla på en restaurang i EN TIMME!!!!!!!!!! Kors i taket, och jag trodde att vi varit där i max 20 min.....Ja helt plötsligt var det ju förståligt att Gry började vara lite kinkig, det var ju faktiskt inte långt ifrån natti natti för henne.
Ja vi gick hem och lekte en liten stund innan det var dags att landa i soffan och varva ner lite så att de skulle kunna somna, och när de väl somnat så for Maarit hem.
Och i morgon så ska de till dagis och lämna sin mamma i fred och ge henne lite lugn och ro...........

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha
tror nog att moster och mamma skrattade lika gott åt bajsboken som barnen..

2008-01-28 @ 21:09:28
URL: http://veela73.blogg.se
Postat av: Katja

Det tror jag med. Har själv precis beställt boken Bajskungen av en kollega ( vars kompis skrivit boken ) så vi har den tills Gabriel blir i den åldern att han kan uppskatta samma humor som sin mamma ;-)

2008-01-29 @ 11:08:26
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja den är strålande, perfekt för mammor med kiss och bajs humor.
Ett citat ur boken " I afrika bygger man hus av bajs" Och så är det en stört skön bild på bastkjol klädda afrikaner som bygger ett hus av bajs.....Usch vad äckligt sa Emil och skratta. Och tårarna rann på hans mamma, ja jag undrar om man inte ska köpa boken så man har det hemma.

2008-01-29 @ 13:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0