Åter på jobbet

Efter tre veckor semester så var det dags för att få gå till jobbet och vila upp sig lite, ja man måste ju se till att ha krafter kvar till de kommande fem veckors ledighet.
Och under min ledighet så har det varit uppstigning vid 6-tiden så gott som varje dag, men idag när Nicke är hemma med dom och jag ska till jobbet då minsann sover de till 7.30. Och jag hoppas för Nickes skull att det håller i sig, för han är ju inte rikigt den morgonpigga sorten.

Vid 3-tiden kom hela min familj och hämtade mig och så åkte vi på lite utflykt, en mjukglass i Vaxholm skulle sitta fint tyckte vissa. När vi kom dit så små regnade det lite, men det struntade vi i och parkerade bilen och promenersde mot kajen. När vi nästan var framme så öppnade sig himmelen och vi fick smita in under ett träd för att inte bli helt dyblöta, och där stod vi tills regnet slutade. Så fort det slutat droppa fortsatte vi målmedvetet på våran promenad mot glasskiosken på hörnet. Själv frös jag som en hund och var inte ett dgg sugen på glass längre, men resten av min familj låter sig inte skrämmas av lite regn.
Och på glasskiosken fick man visst dåligt-väder-storlekar på glassarna för Nicke kommer ut med tre gigantiska mjukglassar, en tivolivåffla var till han och Emil och en bägare till Gry.
Och det blev en syn för gudar att se dessa två barn äta sina glassar, huttrandes och frysandes, Emil inlindad i en filt och Gry studsandes och hoppandes mellan tuggorna för att hålla värnen, MEN glassarna gick i utan svårigheter. Och just som vi står där så spricker molntäcket upp och solen väller fram och värmer våra frusna kroppar.
Vi studsade runt lite på kajen i solen för att återfå lite värme i våra kroppar innan vi gick tillbaka till bilen och for hem.
Ja vissa gör vad som hellst för tt få mjukglass!!!!! Och det var en annorlunda men mycket kul utflykt till Vaxholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0