En dag i lekparken

Trotts att det vart sent i säng i går så var vi uppe tidigt i morse. När jag vaknade i Grys säng (hon låg i min!) så var jag övertygad om att klockan minst var 9 och Nicke gått till jobbet utan att vi vaknat. Men när jag stod i vardagsrummet och såg klockan upptäckte jag att den bara var 6.30 och att Nicke inte vaknat än. Ja jag har sovit som en klubbad hela natten. Jag somnade redan när jag nattade Gry, vaknade till liv vid 22.30 och lommade över i min egen säng och fortsatte sova. Någon gång under natten kom Nicke in med Gry, ja det var inte mer än att jag registrerade att det hände. Lite senare hojtade Emil och jag gick in och la mig intill honom. Efter en stund sa han att han ville sova själv men jag var för trött för att gå in till min säng, så jag la mig i Grys säng och sov där resten av natten. Ja det är ju tur att vi har riktiga vuxensängar till barnen, på så vis så spelar det ju ingen roll vilken säng man sover i för man får ju plats i alla.

När vi klev upp var det en klarblå himmel som mötte oss, och då blir man ju ganska sugen på att kila ut i sommaren. Lenita och hennes pojkar var också sugna på att gå till någon lekpark, så vi möttes vid Ica och handlade med oss lite lunch och gick till lekparken. Ambitionen från början var att gå upp till Platån, men vi landade halvvägs vid lastbilslekparken. För brevid så håller de på att bygga och där var grävmaskiner och lastbilar att se på, och så hade Emil sin cykel och det var jobbigt att trampa så brant uppför så jag fick mest putta på vilket ledde till att jag gick som en ostkrok och samtidigt skulle hålla ett öga på Gry. Så platån får bli en annan dag!

Vi var kvar i lekparken till 13-tiden och då tog vi oss en promenad innan vi landade hos Lenita och käkade mellis. Barnen lekte och jag och Lenita kollade på div bröllops grejjer som hon sparat på, det var program, inbjudningar och annat smått och gott. Ja och vissa saker fick jag ens inte se och Lenita sa bara att det kunde hon få användning av senare!!!!! Hmmm kan det vara så att hon smider planer????? Jo jag är redan nyfiken. Hon, Elisabet och Maarit kan bli farliga ihop misstänker jag!

Efter att vi käkat middag så stoppade vi barnen i badet, och trötta som de var så ledde ju det till någon sorts masspsykos!!!!! Och jag och Nicke kunde inte annat än att skratta lite. För de bröt ihop fullständigt och när pyamasarna var på så tog det ca 2 sekunder innan de somnat i soffan. Nu ska de bara få somna in ordentligt så vi kan bära in dom till deras sängar.

Och i morgon har vi ambitionen att gå till Rösjön och bada lite, så det är bara att hoppas på att det är en klarblå himmel som möter oss i morgon med.

 ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0