Fullt ös i lekparken

När det är en sån ljuvlig och varm sommar dag som vi har idag måste man bara ut, det spelar inte så stor roll vad man gör bara man är ute.
Emil ville gå till lekparken så då blev det så. När vi kom så stod den öde och tom och jag räknade med att vi skulle vara där i ensamt majestät hela förmiddagen. Men så fel jag hade! Det är visst fler än vi som tillbringar semesterveckor hemma, för det blev verkligen fullt ös. Och det gungades, klättrades, kickades boll och grävdes i sandlådan. Jag hade lite kaffe med mig i termosmuggen och fick i lugn och ro dricka det medans barnen lekte med både nya och gamla kompisar.

Klockan var redan 11.30 innan vi var hemma igen och det var hög tid för lunch, tur det fanns rester kvar från igår så det var bara att värma på och skotta in i munnen. För vi var alla tre hungriga som vargar.
Och nu sover Gry och Emil ligger i soffan och vilar och kollar på Musses klubbhus. Sen bara måste vi ut i solen igen för att äta lite glass.

Och efter att vi ätit middag idag så ska vi ut på en liten bilutflykt i våran nya bil som Nicke hämtar kl 14.00. Ska bli spännande att få sitta i framsätet igen, och tro det eller ej, Emil ser fram emot att få sitta i bak. Ja för där kommer han ju ha en egen tv!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0