På väg

Efter att ha vaknat i lugn och ro och ätit frukost och så kom vi iväg. Klockan han visserligen bli 10.30, men vem har bråttom? Det är ju semester! Och vi hade resten av dagen på oss att ta oss till Sundsvall där vi gör ett stopp för natten.
Ungarna var helnöjda med att ha en varsin tv i bilen och jag måste ju säga att det har varit värt vartenda krona som vi betalat, för aldrig har det väl varit så enkelt att ha barn i bilen en hel dag. Nä det har varit en så gott som gnällfri resa.

Det blev ett lunch stopp i Gävle och sen blev det ett glass och lek stopp vid Hudiksvall, mellan de två stoppen så sov jag som medvetslös......stackars Nicke!
Strax innan Gnarp så såg Nicke en skylt att kustvägen skulle vara roligare att köra än E4:an, så givetvis svängde han av där. Men se det skulle vi inte ha gjort, för det var något utav det tråkigaste vi åkt. Vi trodde ju med tanke på namnet att vi skulle åka längs med vattnet och ha lite fin utsikt att se ut över. Men nej, det var skog, skog och mera skog........Och just skog lär vi ju få se så att det räcker och blir över i morgon när vi kör mellan Sundsvalloch Storuman. Och den sk roliga kustvägen var dessutom så kringeli-krokig att vi höll på att bli åksjuka hela högen.

Vi kom tillslut fram i alla fall, och när vi checkat in och ställt ifrån oss väskor och gjort diverse toa besök så gick vi ut och lekta lite på lekplatsen som de har utanför. och där fanns det en hel del grejer som roade våra ungar ett bra tag, ja i alla fall tills hungern tog över. De hade lite rock-ringar där och jag kan ju säga att jag numera inte är någon stjärna på att rocka rock-ring! Om någon av någon underlig anledning gick runt och trodde det, men envis som jag är så försökte jag bra många gånger inna jag gav upp och satte mig på en bänk och njöt av solen i stället.

Rummet vi bor i är det inga som hellst fel på, två väggfasta juniorsängar modell våningsäng och två enkelsängar. Så vi har styrt i hop enkelsängarna med den nedre juniorsängen och har där med fått en stor familje säng, med en tillflyktsort i det övre slafen för den som eventuellt skulle tycka att det blir trångt under natten.

Vi var och åt middag på hotellets restaurang. Förmodligen inte Sundsvalls billigaste ställe, men med en billig barnbuffé så allt jämnade nog ut sig. Barnen åt med god aptit, och Emil förvånade med att sitta stilla hela tiden och äta snällt och till och med backa en gång innan han frågade om han fick gå till Lekhörnan. Jag och Nicke fick avsluta våran måltid i lugn och ro medans barnen lekte snällt med andra barn.

Tillbaka på hotellrummet så ställde jag barnen i duschen och sen kröp de snällt ner i sängen och låg där och kollade på tv. Gry råkade av mistag somna av ren utmattning och Emil låg en stund och skruvade på sig och kom inte till ro förrän vi stängt av tvn och släckt ner, men vid 20.30 sov han med.

Och i morgon har vi en till dag i bilen att se fram emot, så nu ska det sovas och samlas kraft till det.
Så nu tar jag sommarlov härifrån men återkommer med hur vi har haft det så fort vi är åter i civilisationen.
Trevlig sommar på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0