Paket med posten

När jag kom hem idag så upptäckte jag att jag fått ett litet paket med posten, givetvis så öppnade jag det ivrigt. Och där i låg det en liten Salubrin roll on som någon vänlig själ skickat till mig. Ja den lär jag få användning av när jag ska lindra klådan från alla myggbetten uppe i Storskog.
Jag öppnade flaskan på engång och sniffade i mig doften av Salubrin och stack den genast under näsan på Nicke och utbrast:
-Känn det luktar barndom och sommar!
Han rynkade på näsan och sa:
-Näh det luktar ju ättika!!!!!!!!
Hahaha ja det är ju olika vad man förknippar dofter med. Själv förknippar jag just Salubrin med en dag på stranden med något svidande rygg på kvällskvisten och en pappa/mamma som står inne i badrummet och baddar ens något för röda hud med just Salubrin.
 Ja det är ju inte bara svalkande mot solsveda det dämpar ju dessutom klåda från vissa ettriga insekter som kommer att mumsa friskt på mig om bara några dagar, och det lär vara mycket av dom i år har vi hört.

Sen finns det ju även andra läbbiga insekter som vi haft närstudie av i dag, nämnligen fästingen. Varken jag Nicke eller Emil verkar vara intresanta för det äckliga lilla krypet, men Gry verkar de gilla. Hittade en liten rackare på hennes ben nu på kvällen som jag snabbt plockade bort och sen studerade vi den nogrant innan vi mosade den och konstaterade att fästingar får man döda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0