Picnic i slottsparken

I morse vaknade jag av att Gry kom in och väckte mig och Emil som låg och sov i hans säng. Så fort Emil slog upp ögonen så sprang han in i vårat sovrum och kolla om pappa var hemma, och det var han och ett nöjt leende spred sig på hans läppar. Jag trodde att det var tidigt, tidigt på morgonen men det var det ju inte såg jag när jag tittade på klockan. 07.00 stod den på och jag frågade Nicke lite försiktigt om han försovit sig. Mmmm jag har visst det kom det som ett första svar, sen tog det inte många sekunder innan han studsade upp ur sängen svärandes och jag kunde tyda mella svordommarna att han skulle vara i Köping kl 8.00. Ja man skulle kunna säga att han hade lite brådis, och man skulle också kunna säga att han skulle bli sen.

Ja när Nicke väl kommit iväg så började jag fundera hur man skulle spendera denna vackra och varma sommardag allt medan jag fixade frukost. Ingen glasklar plan hade jag men ut skulle vi det var ett som var säkert.
Lenita ringde och vi bestämde att det skulle få bli en dag i slottsparken. Jag svängde ihop lite picnic mat, drycker av olika slag då det verkade bli varmt där ute, frukt och mellis så att vi kunde stanna ute hela dagen, och vid 9.30 möttes vi upp och promenerade ner till parken.

Vi bredde ut våra filtar i skuggan och plockade fram bollar till barnen och reste ett tält till dom dom de kunde leka i. Vi fikade, lekte, sparkade boll, jagade barn och åt lunch. Sen gick vi ner till stranden och matade fåglarna, tänk att det är så kul. Vi promenerade runt lite i parken inna vi satte oss i skugga igen så lille Oliver kunde få sig en slurk. Gick förbi cafét på galleriet för att se om de hade glass, men de hade bara vaniljglass så vi bestämde oss för att ta en promenad till Ica och köpa lite glass. Och inna vi satt där utanför och åt våra glassar så hade klockan hunnit bli 14.30 och trotts glassen så var de ganska hungriga barn som stojjade runt och vi passade på att äta lite mellis också inna vi gick var och en hem till sig.
Jag Emil och Gry stannade en stund i lekparken utanför oss innan vi gick in för att städa lite och laga middag.

Av 3 st som skulle komma och titta på lägenheten så var det bara en som dök upp, en ringde visserligen och sa att han inte kunde komma, men en sket fullkomligt i allt. Och det tycker jag är lite ego att göra, man kan faktiskt ta luren och slå en signal. Jag hade sagt åt alla att komma vid 18.00 tiden för det skulle vara efter att vi ätit middag och innan barnen skulle sova. Och stackars Emil och Gry fick sitta och hålla sig vakna trotts att de var så trötta att klockorna höll på att stanna, men man tror ju att folk ska dyka upp när de sagt att de ska göra det. Men när klockan passerat 19.00 så började jag att natta Gry, men eftersom hon blivit alldeles övertrött så hade hon svårt att komma till ro. Emil som har lite lättare att sova där han går och står somnade i soffan. Men det känns så himla onödigt att det skulle bli så, ett enda telefonsamtal och vi hade sluppit en hel del konflikter här mellan 18.30-19.00. Jag säger bara FY FAN för människor som inte tänker på något annat än sig själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0