Sommaren kom tillbaka

Efter två dagar med halvdassigt väder med endel regn så är sommaren åter här. Fast det var ganska skönt med lite skit väder, få dra på sig galonisar och leka i regnet och kunna sitta inne och kolla på Disney channal utan dåligt samvete.

Igår på förmiddagen gjorde vi inte så mycket, softade runt, bytte blöjor på ALLA dockor och nallar och låg i soffan och mös.
På eftermiddagen så gick vi ut en stund, regnet hade regnat klart för denna gång och himmlen började klarna. Tog en promenad och stannande vid körsbärsträdet och upptäckte att den var ju full av röda bär. Ja det var ju bara att sträcka sig så långt man kunde och plocka till barnen sen övade vi på att spotta kärnor!!!!! Vinbärsbuskarna var också spräng fulla av mogna bär och det var bara att stoppa munnen full. Där var både vitavinbär, rödavinbär och svartavinbär och alla skulle vi smaka på.
Ja det är ju något visst det där med att plocka bären direkt från busken och in i munnen, barndomsminnen för min del.

I dag stack vi ut tidigt, redan vid 9-tiden. Solen gassade och det var ju bäst att passa på att vara ute innan det blev för hett och solen blev för stark. Gick till lekparken en sväng, sen kollade vi in grävmaskinen som jobba och så blev det en promenad till affären och apoteket.
Så nu har jag fyllt förrådet med myggmedel, nu har jag en av var sort som de säljer på apoteket. En mygga, en autan och så en ny som hette etno så nu ska jag bara fylla förrådet med clarityn (vilket jag glömde) så är jag redo för att åka upp till Storskog och myggen.

Igår tog Cissi flyget till Madeira för att hälsa på Katja, lite avis är jag allt. Önskar henne en riktigt trevlig resa och jag hoppas att de båda kommer att ha jätte kul och snart kan vi ses allihopa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0